DAVANT DE LA FISCALIA
Vox denuncia Open Arms per «tràfic de persones»
Demanen que es detingui el capità, s'immobilitzi el vaixell i s'investigui a l'oenagé

49176630 60 /
El president de Vox, Santiago Abascal, ha presentat aquest dimecres davant de la Fiscalia una denúncia contra l’oenagé Proactiva Open Arms per presumpta “col·laboració amb organització criminal per al tràfic de persones”, contemplat a l’article 570 del Codi Penal, per la qual cosa demanen la detenció del seu capità.
També s’acusa a l’organització, el vaixell de la qual ha desembarcat aquesta matinada a Lampedusa amb diverses desenes migrants, d’haver comès presumptes delictes d’infracció de la Llei Marítima.
En la denúncia se sol·liciten com mesures cautelars ordenar la immobilització immediata del vaixell quan arribi a port espanyol i procedir a la seva confiscació, així com detenir el capità per presumpte tràfic il·lícit al mar, i obrir una investigació a l’oenagé.
El mateix Abascal ho ha anunciat aquest matí, a través de diversos missatges en el seu compte de Twitter, en els quals assegura que la tasca d’aquesta oenagé la fa “còmplice” de les màfies internacionals del tràfic de persones tot i que està “disfressant” els seus actes com “rescats”. Vox afirma que Open Arms obté a través de delinqüents i organitzacions criminals la localització dels presumptes nàufrags “com han demostrat investigacions de diversos mitjans de comunicació”.
“Vehicle per a les màfies locals”
En el text presentat davant de la Fiscalia es denuncia que l’oenagé és “un vehicle de les màfies locals” que organitzen els trasllats de migrants i que no els importa que aquests estiguin “exposant la seva vida en el trajecte sense seguretat”. Per això, consideren que es produeix una col·laboració “necessària en l’autoria del fet delictiu amb organització criminal”, segons l’article 570 bis del Codi Penal.
Notícies relacionadesEn aquest article es contemplen penes per cooperació amb organització criminal de dos a cinc anys si es tracta de delictes greus, i d’un a tres anys en els altres casos.
Segons Abascal, l’Open Arms “no rescata nàufrags”, sinó que els utilitza “com a eina d’extorsió contra els països que opten per la defensa de la seva sobirania” i forma part de les “falses associacions humanitàries que, en nom de la solidaritat, exploten els bons sentiments de moltes persones”.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Gir radical Els blancs, primer: Trump estudia transformar l’acollida de refugiats als Estats Units per donar preferència als blancs contraris a la immigració
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Lliga de campions El Barça espanta el Roma
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge