Abusador de nens
Austràlia ratifica la condemna per pederàstia contra el cardenal George Pell
La justícia rebutja els arguments presentats per la defensa
El Vaticà respecta la decisió judicial i recorda que el religiós té dret a apel·lar
Un tribunal australià ha ratificat la condemna a sis anys de presó per pederàstia imposada al cardenal George Pell, l’antic tresorer i exnúmero tres del Vaticà.
La presidenta del Tribunal Suprem de Victoria, Anne Ferguson, ha explicat a l’inici de la lectura de la voluminosa resolució que dos dels tres jutges van desestimar l’apel·lació presentada per la defensa del cardenal.
George Pell /
Resposta del Vaticà
El Vaticà ha anunciat que "pren nota" i respecta la decisió del tribunal australià, però ha recordat que Pell sempre ha mantingut la seva innocència.
"La Santa Seu reitera el respecte al sistema judicial australià, com ja va fer el 26 de febrer quan es va anunciar el veredicte en primera instància", ha assenyalat en una declaració el portaveu vaticà, Matteo Bruni, sobre el que va ser tresorer i exnúmero tres del Vaticà.
"Mentre continuen desenvolupant-se els procediments, la Santa Seu recorda que el cardenal sempre ha mantingut la seva innocència al llarg del procés judicial i que té dret a apel·lar el Tribunal Superior", ha afegit.
"La Santa Seu confirma la seva proximitat a les víctimes d’abús sexual i el seu compromís de perseguir, a través de les autoritats eclesiàstiques competents, aquells membres del clergat que cometin tals abusos", ha conclòs la declaració.
Justícia per a les mates
Notícies relacionadesPell, que està empresonat des del febrer, es va convertir el desembre en el màxim jerarca de l’Església catòlica en ser declarat culpable de cinc càrrecs de pederàstia, entre els quals, per penetració oral, contra dos nens del cor de l’escola St Patrick’s de la ciutat de Melbourne entre el 1996 i el 1997.
Als afores del tribunal, un grup de sobrevivents i pare de víctimes d’abusos sexuals, van celebrar la sentència.
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- Carta blanca des de la música clàssica
- La ‘condemna’ a García Ortiz com a ‘fals culpable’
- La Loteria de Nadal pot pujar de preu: el primer premi també serà més gros
- El 72% del material de pedòfils són imatges quotidianes El Govern regularà el ‘sharenting’: adeu a publicar fotos del teu fills a les xarxes socials, una forma de «negligència, maltractament i abús»
- Foscos intermediaris Ucraïna i l’oposició castrista assenyalen l’ambaixada russa pel reclutament de cubans per a la guerra
- Relacions entre socis El PSC i ERC avancen en la negociació del finançament singular per desencallar els pressupostos d’Illa
- Humanització de la sanitat Una pacient amb càncer: «La meva psicòloga és tan important per a mi com l’oncòleg»
