EL DRAMA DE LA IMMIGRACIÓ
Ábalos afirma que el capità de l''Open Arms' no té potestat jurídica per demanar l'asil dels migrants
El ministre del Foment recorda que Open Arms no ha demanat el desembarcament en un port espanyol i que "la pressió és per a Itàlia"
openarms2
El ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, ha afirmat que el capità del vaixell humanitari 'Open Arms' "no té capacitat jurídica" per demanar asil per als 31 menors rescatats al Mediterrani, com va fer aquest dimarts davant de l’Ambaixada Espanyola a Malta. "El capità del barco no té aquesta capacitat ni aquesta potestat, li correspon poder exercir aquesta funció. Entenc que per continuar mantenint la qüestió viva pot ser un argument, però no té aquesta capacitat jurídica", ha agregat Ábalos en una entrevista amb Telecinco.
El ministre ha aclarit que l’'Open Arms' no ha demanat dirigir-se a un port espanyol i ha opinat que les últimes accions del barco "són per pressionar el Govern d’Itàlia perquè compleixi aquesta tasca humanitària". "A nosaltres no ens ha demanat cap port per desembarcar, no ens havia compromès al Govern espanyol fins ara", ha insistit Ábalos, que ha recordat que el vaixell "té bandera espanyola" i que ha practicat rescats tot i que "no tenia despatx per a això".
Reputació compromesa
Notícies relacionadesEl dirigent socialista ha assenyalat que no li sembla bé "que es comprometi la reputació d’Espanya" en matèria de salvament, quan és "un país que està compromès" amb els valors de la solidaritat, com posen de manifest els 806 rescats de persones que s’han realitzat aquest mes d’agost i els més de 50.000 l’any passat. "Ens irrita profundament i ens desagrada veure la situació tan inhumana que estan vivint aquests refugiats o migrants salvats al mar, però cal dimensionar el problema perquè aquesta acció puntual no és el problema, sinó els corrents migratoris importants", ha asseverat.
Ábalos ha recordat que "el dret del mar, el dret internacional exigeix que un salvament es practiqui al primer port pròxim i segur, i sens dubte li correspon a Itàlia i si hagués sigut a Espanya, ho faríem".
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
