OPERACIÓ LAVA JATO
Sergio Moro, una altra vegada jutge i part
El ministre de Justícia del Brasil vol destruir uns missatges que suposadament demostrarien l'operació contra Lula

zentauroepp45711202 judge sergio moro talks to the press as he exits a meeting w190726195752 /
Dues setmanes enrere, un grup de periodistes porto-riquenys va revelar les converses privades del governadorRicardo Roselló. Els seus comentaris aTelegramhavien sigut tan ofensius en qüestions de sexe i gènere quees va desencadenar una onada de protestes populars. Roselló dimitirà el 2 d’agost. La trama política brasilera té una matriu similar: un intercanvi prohibit a través de Telegram entre Sergio Moro, llavors jutge i en l’actualitat ministre de Justícia, i el fiscal de l’anomenada operació Lava Jato, Deltan Dallagnol, en el marc de la causa que va buscar demolir la figura de Luiz Inácio Lula da Silva i portar-lo després a la presó per treure’l d’una cursa electoral que va beneficiarJair Bolsonaro.
El ministre vol destruir els missatges que havien sigut interceptats per uns presumptes ‘hackers’ recentment descoberts i detinguts per la Policia Federal. Però només el poder judicial està en condicions de decidir què fer amb els textos de la discòrdia, una vegada que la policia investigui. A Moro li costa deixar de ser jutge i part. El Brasilno és Puerto Rico, i per això ara busca el cap deGlenn Greenwald, el periodista de The Intercept que va fer públiques les seves converses.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels