DESCOBRIMENT AL NORD-OEST DEL PAÍS
Trobada una fossa comuna de jueus assassinats durant l'Holocaust a Romania
La sepultura es troba en una zona per on les tropes nazis i les del règim col·laboracionista de Bucarest van passar en el seu avenç cap a la Unió Soviètica el 1941

vulturi-is-romania 08
Una fossa comuna en la qual es creu que hi pot haver desenes de jueus assassinats per l’Exèrcit romanès, aliat dels nazis durant la segona guerra mundial (1939-1945), ha sigut descoberta al nord-oest del país, segons han informat fonts de la investigació.
La fossa comuna antiga es troba en una zona boscosa coneguda com a Vulturi, a uns 400 quilòmetres al nord de Bucarest, per on les tropes nazis i les del règim col·laboracionista de Romania van passar en el seu avanç cap a la Unió Soviètica el 1941.
"Després de les prospeccions que hem fet, hem descobert fragments d’ossos", ha explicat Elisabeth Ungureanu, directora de Comunicació de l’Institut Nacional per a l’Estudi de l’Holocaust a Romania Elie Wiesel, que investiga l’Holocaust al país balcànic.
Connexió amb una fossa trobada el 2010
"Creiem que aquesta fossa comuna té connexió amb la fossa que vam trobar l’any 2010", ha afegit Ungureanu, amb referència a la troballa, aquell any, de 36 jueus que van ser assassinats l’estiu del 1941 per l’Exèrcit romanès.
Ungureanu ha assenyalat que els experts de l’institut i les autoritats romaneses estan intentant identificar les noves restes, localitzades en una fossa situada a uns 15 metres d’on es va trobar l’anterior.
La primera troballa es va produir gràcies a un supervivent de la matança que va conduir els investigadors fins al lloc.
Es creu que els jueus assassinats i enterrats en aquestes fosses procedien de Sculeni (a l’actual República de Moldàvia) o d’Iasi, la ciutat més gran del nord-est de Romania.
15.000 jueus assassinats en dos dies
Notícies relacionadesSegons l’Institut Elie Wiesel, uns 15.000 jueus van ser assassinats entre el 27 i el 29 de juny del 1941 per les autoritats romaneses en el pogrom d’Iasi.
Entre 280.000 i 380.000 jueus van morir en zones sota control romanès durant la segona guerra mundial.
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu acusa Sánchez d’una "amenaça genocida" contra Israel
- Convulsió en augment Els EUA viuen una nova era de violència política després de l’assassinat de Kirk
- Onze de Setembre L’independentisme crida a desobeir les sentències judicials sobre el català
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost