PRÒXIM ORIENT
Jared Kushner posa en dubte que els palestins es puguin governar
L'assessor i gendre de Trump evita donar detalls sobre el pla de pau per a la zona

zentauroepp48451676 file photo white house senior adviser jared kushner u s p190603114356 /
Jared Kushner, gendre de Donald Trump i artífex d’un pla de pau per a Israel i Palestina del qual encara no se’n coneixen gaires detalls, ha posat en dubte aquest diumenge a la nit (matinada de dilluns a Espanya) que els palestins siguin capaços de governar-se i ha evitat prometre’ls un estat independent.
En una entrevista amb el portal web Axios emesa per HBO, l’assessor del president dels EUA ha afirmat que els palestins tenen "dret a l’autodeterminació", però ha considerat que no sembla que estiguin preparats per dirigir un govern sense la interferència israeliana.
Interrogat per l’absència total de confiança dels palestins a la seva proposta, ha respost: "Jo no soc aquí perquè confiïn en mi", abans de considerar que els palestins haurien de jutjar el pla en funció de si "ells creuen que els permetrà trobar un camí cap a una vida millor o no".
Exigències als palestins
"Hi ha algunes coses que l’actual govern palestí ha fet bé, i n’hi ha altres en les quals hi ha carències. I crec que perquè l’àrea sigui susceptible d’atraure inversions, perquè inversors vulguin anar-hi i invertir en indústria i infraestructures i crear llocs de feina, hi ha d’haver un sistema judicial just, llibertat de premsa, llibertat d’expressió i tolerància amb totes les religions," ha afegit Kushner, que ha evitat oferir cap detall sobre la seva proposta.
Així mateix, l’assessor nord-americà ha culpat els palestins de la decisió de Trump de retallar els ajuts a Gaza i Cisjordània i tancar la seva oficina diplomàtica a Washington. Kushner ha suggerit que aquests gestos van ser un càstig per les crítiques al trasllat de l’ambaixada dels EUA de Tel Aviv a Jerusalem.
El gendre de Trump va fer la setmana passada una gira per alguns països com el Marroc i Jordània per obtenir recolzaments al seu pla, que serà presentat en una conferència a Bahrain els dies 25 i 26 de juny. Els palestins ja han mostrat les seves reticències a la proposta i han expressat el seu temor que els EUA busquin dinamitar la solució de dos estats.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez