COOPERACIÓ
Segrestats dos metges cubans a Kenya
Les autoritats sospiten que els segrestadors, que van fugir a Somàlia, són gihadistes d'Al-Shabab
getthumbsbyfilename
Dos metges cubans han sigut segrestats a la ciutat de Mandera, alnord de Kenya i a prop la frontera amb Somàlia, per homes armats no identificats. En l’atac, els segrestadors van bloquejar el pas al cotxe en el qual Landy Rodriguez (cirurgià) i Herera Correa (especialista en medicina general) es dirigien a la feina, van obrir foc i van matar un dels policies que els acompanyaven, mentre un segon agent va poder fugir. Els segrestadors van fugir després amb els dos metges i van creuarSomàlia.
Fonts del’Ambaixada de Cuba a Nairobi van declarar a Efe que estan al corrent dels fets, però que, de moment, no disposen d’informació precisa sobre el segrest.
Els doctors van ser identificats com el cirurgià Landy Rodríguez i el metge de família Herera Correa, que treballen a l’Hospital de Mandera.
Donada la proximitat amb Somàlia, les autoritats sospiten que els segrestadors podrien ser membres del grup gihadista somali Al-Shabab, responsable d’actes similars en el passat.
Els dos metges formen part d’un contingent de 100 doctors cubans que va arribar l’any passat a Kenya en virtut d’un acord firmat entre els dos països per millorar l’accés a serveis mèdics especialitzats a la nació africana. Aquest conveni també permet enviar aCuba a 50 facultatius kenyans perquè rebin formació.
El novembre passat, la cooperant italiana Silvia Costanza Romano, de 23 anys, va ser segrestada per homes armats a la localitat de Chakama, propera a la turística ciutat costanera de Malindi (est). Fins ara, es desconeix el seu estat o parador malgrat el dispositiu de les forces de seguretat de Kenya per trobar la cooperant.
- Disseny i heroïna, desencant polític i enveja pop de madrid Retorn a la Barcelona dels 80
- BARCELONEJANT El dolor envaeix Cadaqués
- PROJECTE URBANÍSTIC Un coworking a punt de ser enderrocat busca mecenes
- El fentanil és cada vegada més receptat en pacients amb dolor crònic
- De la botifarra de Laporta a la maneta que va obrir Lamine Yamal
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Revelació de secrets El Suprem cita a declarar com a investigat el fiscal general i imputa la seva mà dreta per la revelació de secrets del nòvio d’Ayuso
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- No es nega a anar a Waterloo Feijóo anima Puigdemont a recolzar-lo en una moció de censura contra Sánchez: «Crec que soc bastant més fiable»
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració