GUERRA AL PRÒXIM ORIENT
Erdogan viatja a Moscou per convèncer Putin de la necessitat d'una zona de seguretat al nord de Síria
El Kremlin adverteix que la situació a la bossa d'Idlib s'està deteriorant a causa de la presència de radicals
zentauroepp46671981 russian president vladimir putin meets with his turkish coun190123171331 /
El president de Turquia, Recep Tayyip Erdogan, es troba a Moscou per entrevistar-se amb el seu homòleg rus, Vladímir Putin, i debatre la creació d’una "zona de seguretat" al nord de Síria a fi d’impedir l’existència d’una "autonomia kurda" a l’estat veí, una idea que des de Washington recolza el president nord-americà, Donald Trump.
El més probable és que el líder del Kremlin rebutgi les pretensions del líder turc, que també compten amb l’oposició de les milícies kurdes. Per diferents raons. Moscou defensa que el règim sirià recuperi el control sobre la totalitat del territori sirià, mentre que els kurds temen una ofensiva militar terrestre ofensiva militar terrestre de l’Exèrcit d’Ankara.
Moscou alça el to
Coincidint amb la visita d’Erdogan, Moscou ha alçat el to davant el seu soci turc. La portaveu del Ministeri d’Exteriors, Maria Zajárova, ha denunciat que a la bossa d’Idlib, l’últim enclavament de Síria a mans rebels, són els grups gihadistes els qui dicten la seva llei. “El territori estan pràcticament sota el control de Tahrir al-Sham", ha destacat.
Notícies relacionadesL’anunci de la retirada nord-americana de Síria ha agitat el conflicte. Les tropes dels EUA es troben desplegades al nord amb les milícies kurdes i, tot i que el president Donald Trump ha proclamat la sortida a so de bombo i platerets, és molt lluny de materialitzar-se. Washington no sembla tenir pressa i "no ha fet passos concrets" en aquesta direcció, afirma Zajárova, una inquietud que ja va mostrar el mateix Putin.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- LA CULTURA QUE VE (2) Les claus del teatre del 2026, de clàssics a Palestina
- Nous llançaments L’editorial Devir aposta pel manga de creació local
- La caixa de ressonància Gires d’aniversari: una forma de fugir del present
- CRÍTICA Xabier Anduaga es llueix al Liceu
- Cançons ingràvides La vulnerabilitat com a arma
