EL DRAMA DE LA IMMIGRACIÓ
Migració dels EUA reconeix que va amagar la mort de la nena guatemalenca
Les autoritats migratòries van evitar fer pública aquesta notícia almenys durant tres dies per no "polititzar" el cas

guatemala child dead border patrol 09459-fa87e /
Les autoritats migratòries dels EUA van amagar a legisladors nord-americans durant tres dies la mort de Jakelin Ameí Rosmery Caal MaquinJakelin Ameí Rosmery Caal Maquin, una nena guatemalenca de set anys que estava sota la seva custòdia. I ho van fer per evitar la "politització" del cas, segons ha reconegut el comissionat de Duanes i Migració (CBP), Kevin McAleenan.
En una carta dirigida a un legislador republicà i l’existència de la qual ha sigut revelada per la cadena de televisió ABC, McAleenan admet que durant tres dies es va mantenir en reserva la informació sobre la defunció de la nena, que va travessar amb el seu pare i altres migrants indocumentats la frontera dels Estats Units.
Dilluns de la setmana passada, McAleenan va testificar davant del Comitè Judicial del Senat, però va eludir precisar que tres dies abans, la menor identinficada com a Jakelin Caal Maquin havia mort quanestava sota custòdia del CBP, hores després de ser detinguda amb el seu pare a la frontera sud de Nou Mèxic.
Comencen les investigacions
La mort de la nena està sent investigada per l’Oficina de l’Inspector General del Departament de Seguretat (DHS), mentre que la seva família ja ha qüestionat la versió oficial sobre els fets ocorreguts tres setmanes enrere. En la seva carta al congressista republicà per Kansas, Kevin Poder, McAleenan va dir que quan va comparèixer davant del Senat la seva agència estava en el procés de "consolidar una dispensa familiar" per fer pública la seva mort, a més de no saber si ja se li havia notificat a la mare.
"Més important, jo no volia el risc de polititzar la mort d’una nena mentre estava demanant als senadors arreglar les lleis que estan convidant a les famílies a prendre aquest perillós camí", va dir. La petita de set anys va morir a conseqüència d’una aturada cardíaca en un hospital a El Paso, Texas, on va ser ingressada d’emergència, hores després d’haver sigut detinguda juntament amb el seu pare.
La Patrulla Fronterera va dir que la nena no havia menjat ni begut aigua durant dies en la travessia amb el seu pare, que, no obstant, ha refutat aquesta declaració, tot i que va dir que estava agraït per l’atenció que la seva filla va rebre en mans d’agents i paramèdics.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez