CRISI OTAWA-PEQUÍN
Preocupació pel parador de dos canadencs a la Xina en ple xoc diplomàtic
Pequín confirma que estan sent investigats per haver atemptat contra la "seguretat nacional"

combo-internacional
El Govern del Canadà ha expressat la seva preocupació per la sort de dos ciutadans canadencs a la Xina amb els quals no pot establir contacte.
Després de la detenció de Michael Kovrig, un exdiplomàtic canadenc que treballa en l’actualitat per al centre de pensament International Crisis Group, tampoc pot mantenir contacte amb Michael Spavor.
Les detencions es produeixen després que les autoritats xineses advertissin el Canadà de les greus conseqüències derivades de la detenció l’1 de desembre a la ciutat canadenca de Vancouver, a petició dels EUA, de la ciutadana xinesa Meng Wanzhou, directora financera de la firma Huawei.
Notícies relacionadesL’arrest de la directiva va desencadenar una crisi diplomàtica entre la Xina i el Canadà. Meng va ser detinguda l’1 de desembre quan es dirigia a Mèxic via la ciutat canadenca de Vancouver. Els EUA van sol·licitar el seu arrest per ser extradida per haver comès, suposadament, frau violant les sancions imposades per Washington contra l’Iran.
Contra la seguretat nacional
La Xina ha confirmat que els ciutadans canadencs Michael Kovrig i Michael Spavor estan sent investigats a la Xina per la seva presumpta implicació en "activitats que posen en perill" la seguretat nacional del país asiàtic. "Aquestes dues persones són sospitoses de dur a terme activitats que afecten la seguretat nacional de la Xina", ha dit el portaveu del Ministeri d’Afers Estrangers Lu Kang en una roda de premsa, i va afegir que les autoritats han pres "mesures pertinents" seguint les lleis i regulacions xineses.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Nou pontificat Lleó XIV presenta el seu projecte de papat amb el repte implícit d’impulsar l’Església dels EUA
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- Emergència a la costa Tornada a les mascaretes als municipis confinats pel núvol de clor: «Hi havia una oloreta de piscina que flipes»
- Escalada bèl·lica Trump anuncia que l’Índia i el Pakistan han firmat un alto el foc «immediat»