exsicari d''el Chapo'
Mor a la presó d'una aturada cardíaca un dels pitjors narcos mexicans
Héctor Beltrán Leyva va succeir el seu germà Arturo, que va morir en un tiroteig, com a màxim capo d'un dels càrtels més grans del país

was8869473 /
Aquesta informació es va publicar el dia 19/11/2018. El contingut fa referència a aquesta data.
El narcotraficant mexicà Héctor Beltrán Leyva, de 56 anys, pres des del 2014, va morir d’una aturada cardíaca quan rebia atenció mèdica en un hospital de la ciutat mexicana de Toluca. Amb el sobrenom d’‘el H’ o ‘el Ingeniero’ i cap del càrtel de les drogues que porta els seus cognoms va tenir dolor al pit a la seva cel·la del Penal Federal Número 1, ha indicat Governació en un missatge als mitjans de comunicació.
Davant de l’emergència mèdica, el capo va ser portat a l’hospital Adolfo López Mateos de Toluca, on va morir ahir diumenge a les 16.00 hora local (les 23 hores a Espanya) quan rebia atenció mèdica, ha precisat la dependència del Govern mexicà.
Beltrán Leyvava ser detingut l’octubre del 2014 a San Miguel de Allende, estat central de Guanajuato, i des del 2016 estava reclòs a la presó federal Altiplano, on s’enfrontava a un procés federal per diversos delictes. L’abril del 2017, un jutge mexicà li va concedir una empara en contra de l’extradició als Estats Units, ja que va considerar que hi va haver una violació processal.
Hereu del seu germà
Les autoritats mexicanes han ordenat una autòpsia per confirmar les causes de la mort. Després el cos serà entregat a la família, ha detallat Governació.
Héctor Beltrán Leyva va prendre el 2009 el control del càrtel a la mort del seu germà Arturo en un tiroteig amb la Marina de Mèxic a Cuernavaca, estat central de Morelos.
Notícies relacionadesA més del tràfic de drogues, blanqueig de diners i contraban d’armes, a aquest càrtel se li atribueixen nombrosos casos de segrest, tortura i assassinats al centre i sud del país, en particular, als estats de Morelos i Guerrero.
Els germans Beltrán Leyva es van introduir en el món del narcotràfic al càrtel de Sinaloa, on es van guanyar la confiança, com a sicaris, del gran capo 'el Chapo’ Guzmán, aquests dies jutjat a Nova York.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"