LLIBERTAT DE PREMSA
Protesta a Bangla Desh contra una llei que restringeix la llibertat de premsa
Més de 100 periodistes s'han manifestat amb les cares cobertes contra la mesura de l'Executiu asiàtic

zentauroepp45424509 journalists hold banners and placards as they protest agains181011160113 /
Més de 100 periodistes han participat en una protesta contra Sheikh Hasina, primer ministre de Bangla Desh, per l’aprovació d’una llei l’objectiu de la qual és restringir la llibertat de premsa. L’incompliment d’aquesta norma comportaria penes de fins a 14 anys per a qualsevol que intentés registrar informació de manera secreta en edificis governamentals. Els informadors han demanat que almenys es reconsiderin les clàusules més severes.
El Govern bengalí ha defensat l’Acta de Seguretat Digital, aprovada pelParlament, afirmant que aquesta nova llei només té l’objectiu de limitar els delictes informàtics. La nova norma combina mesures existents a l’Acta de Secrets Oficials, de l’era colonial, amb noves clàusules més dures.
Els crítics amb aquesta acta argumenten que aquesta mesura està orientada a eliminar la llibertat d’expressió a les portes de les eleccions generals d’aquest desembre. Sheikh Hasina buscaria la seva tercera legislatura consecutiva. El Consell d’Editors va expressar una "gran decepció", ja que el gabinet de ministres va prometre modificar la llei, però no ho va fer. El Ministre d’Informació ha afirmat que hi ha altres punts importants a l’agenda, però que han parlat amb el primer ministre perquè els periodistes li puguin exposar les seves queixes pròximament.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies