polèmica declaració
El secretari de l'OEA a Zapatero sobre Veneçuela: "No sigui imbècil"
Luis Almagro acusa l'expresident espanyol de "fer favors a la dictadura veneçolana"
STO01 SANTO DOMINGO R DOMINICANA 20 09 2018 - El expresidente del Gobierno espanol Jose Luis Rodriguez Zapatero dicta la conferencia La igualdad de genero como derecho hoy jueves 20 de septiembre de 2018 en la sede de la Cancilleria dominicana en Santo Domingo Republica Dominicana EFE Orlando Barria /
El secretari general de l’Organització d’Estats Americans (OEA), Luis Almagro, ha aconsellat avui a l’expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero que "no sigui imbècil", després d’acusar-lo de fer "favors a la dictadura veneçolana".
"El senyor Zapatero té un problema molt gran de comprensió (...) El meu consell, és un consell només: que no sigui imbècil. És un consell important, bé, crec que li pot fer molt de bé", va afirmar Almagro en una entrevista a la cadena de televisió internacional NTN24 a Washington.
Almagro va reiterar les crítiques a l’expresident de l’Executiu espanyol per considerar que no deixa de fer "favors a la dictadura veneçolana", i el va arribar a qualificar de "ministre de Relacions Exteriors de la dictadura veneçolana".
"Defensar una dictadura com ho ha fet ell, això sí que és ser un polític obsolet, arcaic i anacrònic", va agregar Almagro.
Impacte de les sancions
En una entrevista amb EFE al Brasil el 15 de setembre passat, Zapatero va dir que "en la intensificació en el creixement en els últims temps d’aquesta emigració a altres països tenen molt a veure les sancions econòmiques imposades pels Estats Units i que ha sigut recolzat per alguns governs".
L’encreuament de declaracions entre els dos s’ha caldejat després que Almagro afirmés la setmana passada a Colòmbia que no descartava una intervenció militar a Veneçuela per "enderrocar" el president Nicolás Maduro, declaracions que van ser fortament criticades per Zapatero, que fa anys que actua com a mediador en la crisi veneçolana.
Zapatero va considerar "insòlit" que algú que dirigeix un organisme internacional desconegui les regles bàsiques de la Carta de les Nacions Unides.
Èxode de veneçolans
Notícies relacionadesPosteriorment, Almagro va matisar aquestes paraules a l’afirmar que van ser malinterpretades, i va expressar el seu rebuig a les intervencions militars al continent.
L’ONU calcula que, fins al juny d’aquest any, almenys uns 2,3 milions de veneçolans han sortit del seu país per la crisi política, social i econòmica que travessa Veneçuela i s’han dirigit principalment a Colòmbia, l’Equador, el Perú i el Brasil.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
