CAMPANYA POLÈMICA
Destrosses en botigues de H&M a Sud-àfrica per una dessuadora considerada racista
La firma de roba sueca ha tancat les seves botigues al país com a mesura de precaució
A vandalised H&M store is seen in Sandton, South Africa, January 13, 2018 in this picture obtained from social media. Courtesy of TWITTER/ @ABRAMJEE /via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES /
La cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M) ha tancat temporalment les seves botigues a Sud-àfrica arran de les protestes registrades aquest dissabte en diverses ciutats del país contra una dessuadora considerada racista, que l'empresa havia retirat de la venda a causa de la polèmica que va generar una campanya de publicitat en què apareixia un nen negre portant la polèmica peça, que duia imprès el lemathe coolest monkey in the jungle (el mico més guai de la jungla).
Dissabte van tenir lloc diverses accions de protesta, segons sembla convocades pel grup d'esquerres Economia Freedom Fighters (EFF), davant sis botigues que la cadena sueca té a la capital sud-africana, Johannesburg, i a altres ciutats de la província de Gauteng.
H&M mall of the South @EFFSouthAfrica store not operating currently plippin racists pic.twitter.com/Ldg9WJNbMl
— Ntobeng Ntobeng (@ntobengndo) 13 de enero de 2018
Els manifestants van causar destrosses a l'interior de les botigues, tot i que ni empleats ni clients van resultar ferits. H&M ha optat per tancar temporalment els comerços per garantir la seguretat. Tan aviat com es consideri restablerta la seguretat es procedirà a la reobertura de les botigues, ha explicat la firma a través del seu compte de Twitter.
— H&M (@hm) 13 de enero de 2018
En el seu missatge, H&M subratlla que el personal de les botigues "no té res a veure en el nostre poc seny a l'hora de produir la dessuadora i la foto", i destaca la seva "ferma convicció que qualsevol forma de racisme, deliberat o accidental, és simplement inacceptable".
Les protestes segueixen a la indignació causada a tot el món per una campanya publicitària de la marca en què es mostrava un nen negre vestint una dessuadora amb el lemathe coolest monkey in the junge (el mico més guai de la jungla). La cadena sueca va retirar aquesta mateixa setmana la peça del seu inventari i va demanar disculpes a través de les xarxes socials.
— H&M (@hm) 9 de enero de 2018
"Entenem que molta gent s'hagi molestat per la imatge del nen amb la dessuadora. Els que treballem a H&M no podem més que estar-hi d'acord. Sentim profundament que es fes aquesta fotografia. És evident que els nostres protocols no es van seguir correctament. D'això no n'hi ha cap dubte. Investigarem què va passar per evitar que aquest tipus d'error es torni a produir", afirma el comunicat de la firma.
Notícies relacionadesNo obstant, el grup sud-africà EFF va considerar que les disculpes van arribar tard i van cridar a actuar amb contundència contra els "comerços racistes".
- Apunts polítics de la setmana Illa busca pis per a 4 anys i sense banderes
- SUCCESSOS Un tribunal ordena investigar la mort d’una nena en una piscina privada
- Anàlisi El cas de la parella d’Ayuso
- Els Boixos Nois, la cara catalana del fenomen ultra
- Falta de servei 5.000 veïns de BCN han estat tres mesos sense rebre cartes de Correus
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Un fenòmen invisibilitzat L'impacte emocional dels processos migratoriis: entre el dol i la resiliència
- Toni Bou: "Em preocupa què faré quan em retiri per ser tan feliç com ara"
- L’ÚLTIMA GRAN CARRERA DE LA TEMPORADA Pogacar culmina a la Llombardia un any històric en el ciclisme
- Lliga F Regnar i renéixer: torna un derbi "descompensat"