CAMPANYA POLÈMICA
Destrosses en botigues de H&M a Sud-àfrica per una dessuadora considerada racista
La firma de roba sueca ha tancat les seves botigues al país com a mesura de precaució
A vandalised H&M store is seen in Sandton, South Africa, January 13, 2018 in this picture obtained from social media. Courtesy of TWITTER/ @ABRAMJEE /via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES /
La cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M) ha tancat temporalment les seves botigues a Sud-àfrica arran de les protestes registrades aquest dissabte en diverses ciutats del país contra una dessuadora considerada racista, que l'empresa havia retirat de la venda a causa de la polèmica que va generar una campanya de publicitat en què apareixia un nen negre portant la polèmica peça, que duia imprès el lemathe coolest monkey in the jungle (el mico més guai de la jungla).
Dissabte van tenir lloc diverses accions de protesta, segons sembla convocades pel grup d'esquerres Economia Freedom Fighters (EFF), davant sis botigues que la cadena sueca té a la capital sud-africana, Johannesburg, i a altres ciutats de la província de Gauteng.
H&M mall of the South @EFFSouthAfrica store not operating currently plippin racists pic.twitter.com/Ldg9WJNbMl
— Ntobeng Ntobeng (@ntobengndo) 13 de enero de 2018
Els manifestants van causar destrosses a l'interior de les botigues, tot i que ni empleats ni clients van resultar ferits. H&M ha optat per tancar temporalment els comerços per garantir la seguretat. Tan aviat com es consideri restablerta la seguretat es procedirà a la reobertura de les botigues, ha explicat la firma a través del seu compte de Twitter.
— H&M (@hm) 13 de enero de 2018
En el seu missatge, H&M subratlla que el personal de les botigues "no té res a veure en el nostre poc seny a l'hora de produir la dessuadora i la foto", i destaca la seva "ferma convicció que qualsevol forma de racisme, deliberat o accidental, és simplement inacceptable".
Les protestes segueixen a la indignació causada a tot el món per una campanya publicitària de la marca en què es mostrava un nen negre vestint una dessuadora amb el lemathe coolest monkey in the junge (el mico més guai de la jungla). La cadena sueca va retirar aquesta mateixa setmana la peça del seu inventari i va demanar disculpes a través de les xarxes socials.
— H&M (@hm) 9 de enero de 2018
"Entenem que molta gent s'hagi molestat per la imatge del nen amb la dessuadora. Els que treballem a H&M no podem més que estar-hi d'acord. Sentim profundament que es fes aquesta fotografia. És evident que els nostres protocols no es van seguir correctament. D'això no n'hi ha cap dubte. Investigarem què va passar per evitar que aquest tipus d'error es torni a produir", afirma el comunicat de la firma.
Notícies relacionadesNo obstant, el grup sud-africà EFF va considerar que les disculpes van arribar tard i van cridar a actuar amb contundència contra els "comerços racistes".
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
