MENORS ABANDONATS
Un nen amb els cabells congelats reobre el debat de la pobresa infantil a la Xina
La imatge de Wang, coengut com 'Noi de Gel' pels internautes, es va viralitzar ràpidament i va ser compartida en pocs dies per desenes de milers de persones
c
Un nen xinès de 8 anys, conegut com 'Noi de Gel' pels usuaris de les xarxes socials després d'aparèixer en unes imatges arribant al col·legi amb les mans hinflades i gebre als cabells i les celles, ha suscitat de nou un intens debat 'on line' al voltant de la pobresa infantil a la Xina.
Molts internautes assenyalen que les fotos del petit Wang, que es van viralitzar aquest dilluns, ressalten que no s'està fent prou per ajudar els nens de les famílies pobres de la Xina rural. Són usuaris que simpatitzen amb els durs viatges que el petit Wang està obligat a suportar per arribar a la seva escola al comtat de Ludian, a la província de Yunnan (sud-oest).
L'agència estatal Xina News Service ha explicat que el noi ha de camianr cada dia 4,5 quilòmetres per arribar a l'escola, un viatge que dura una hora. El dia que es va fer la fotografia, la temperatura exterior era de -9ºC, segons l'agència.
Galtes inflades i vermelles
Una foto del noi, que ha sigut compartida per desenes de milers de persones, el mostra amb les galtes inflades i vermelles i vestit amb una fina jaqueta, convertit en la riota dels seus companys de classe. En una altra imatge apareix amb les mans brutes i balbes, al costat d'un treball gairebé perfecte en el seu quadern escolar.
El professor de Wang va fer les fotos el 8 de gener i les va enviar al director i a algunes persones més, segons informacions de mitjans estatals. Però aviat van cridar l'atenció dels mitjans locals i nacionals, i les imatges es van viralitzar en internet.
Milers d'usuaris de la popular xarxa social Sina Weibo van compartir les fotos, utilitzant el hashtag #NoideGel. Un 'post' del 'Diari del Poble' sobre ell va rebre més de 277.000 'likes' (m'agrada). Molts usuaris de Weibo han publicat missatges alabant la fortalesa i perserverància de Wang. "Aquest noi sap que el coneixement pot canviar el seu destí", afirma un. Però altres han expressat la seva preocupació per la seva situació, especialment al veure les seves mans i la seva roba precària.
"Amb la seva carona vermella i congelada i amb tan poca roba, realment fa llàstima", va comentar un altre usuari. Alguns van respondre publicant comentaris d'enuig amb el Govern. "¿Què està fent sobre això el Govern local de Yunnan?, va preguntar un. Altres van instar la resta d'internautes a ajudar-los a contactar amb el nen per enviar-li diners i roba.
Llar molt deteriorada
Periodistes de la popular web Pear Vídeo van visitar el petit Wang per veure com viu. "Casa seva està feta de fang i totxo, i està molt deteriorada", va publicar aquesta web, que va descobrir que el menor és un dels anomenats "nens abandonats", un més entre les desenes de milions de nens xinesos que rarament veuen els seus pares, que s'han traslladat a les ciutats per trobar feina i poder-los mantenir, encara que sigui a distància.
Wan viu amb la seva àvia i la seva germana. Poques vegades veu el pare, un treballador migrant que només torna a casa cada quatre o cinc mesos. El noi va explicar a Pear Vídeo que la seva mare el va abandonar quan era molt petit.
La història de Wan ha provocat protestes als mitjans xinesos i el crit unànime que s'ha de fer-se més per ajudar els "nens abandonats". Alguns ja han reaccionat, com la Lliga de la Joventut Comunista provincial, que segons la televisió estatal CCTV ha donat 100.000 iuans (uns 12.750 euros) perquè els nens del col·legi tinguin més bona roba i que el centre millori el seu sistema de calefacció.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
