Sierra Leone ven un dels diamants més grans del món
El 'diamant de la pau', de la mida d'un ou, ha sigut subhastat per 6,5 milions de dòlars que aniran a les arques del país

zentauroepp41191240 the peace diamond is on display at the rapaport group on dec171205095802 /
El Govern de Sierra Leone ha venut en una subhasta a Nova York un dels diamants sense tallar més grans del món per 6,5 milions de dòlars. Amb aquests diners, que aniran íntegres a les arques de les autoritats sierraleoneses, es finançaran projectes de desenvolupament al país.
La joia té la mida d'un ou i és coneguda com el 'diamant de la pau'. La pedra preciosa va ser comprada pel joier de luxe britànic Laurence Graff, segons va explicar Martin Rapaport, president de Rapaport Group, la xarxa de companyies de diamants que van administrar la subhasta. "El 100% del valor d'aquest diamant es destinarà al govern i al poble de Sierra Leone. Mai abans havia passat això", va dir Rapaport als periodistes.
La pedra preciosa va ser desenterrada al març a la regió oriental de Kono per un pastor cristià que la va donar al govern. Aquest ha sigut el segon intent del Govern per vendre el diamant després que rebutgés una millor oferta de 7,8 milions de dòlars en una primera subhasta a Freetown.
Abans de la subhasta de dilluns, el diamant es va mostrar a uns 70 compradors potencials i va rebre set ofertes, va dir Rapaport. "Vam mostrar el diamant a tot arreu. Vam fer el que vam poder i aquest és el millor preu que podem obtenir avui al mercat", va dir.
Veto aixecat
Notícies relacionadesLes Nacions Unides van aixecar la prohibició de les exportacions de diamants de Sierra Leone el 2003, encara que el sector, que factura 113 milions de dòlars a l'any, segueix sent terreny adobat per al comerç il·legal.
El nom de 'diamant de la pau' ha estat posat a aquesta pedra preciosa just en contraposició als coneguts com a 'diamants de sang', que durant els anys 90 van ser la principal font de finançament de la guerra civil que va devastar el país.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"