REACCIÓ A FRANÇA
'Charlie Hebdo' rep crítiques per la seva portada sobre l'atemptat de Barcelona
El setmanari, que va patir un atac gihadista el 2015, és acusat de presentar una associació entre musulmans i terroristes

zentauroepp39775818 portada del charlie hebdo tras los atentados de barcelona ca170823115047
El setmanari satíric francès 'Charlie Hebdo', que va ser objecte d'un salvatge atemptat el gener del 2015, dedica la seva última portada a l'atemptat de la Rambla de Barcelona. No obstant, el setmanari ha sigut objecte de fortes crítiques aquest dimecres per part dels que consideren que la portada presenta una associació entre musulmans i terroristes.
Una de les crítiques l'ha formulat Stéphane Le Foll, exministre socialista i exportaveu del Govern de l'anterior president, François Hollande, que al ser preguntat per aquesta portada en una entrevista radiotelevisada per RMC i BFMTV ha mostrat la seva contrarietat per la il·lustració del dibuixant Juin.
"Les amalgames són molt perilloses. Dir que l'islam és una religió de pau donant a entendre, de fet, que és una religió de mort resulta extremadament perillós", ha assenyalat Le Foll.
Les xarxes socials
Molt més dures han sigut algunes de les reaccions que es poden llegir a les xarxes socials, on s'acusa la publicació d'"islamòfoba" o "racista".
A la portada es pot veure dues persones a terra tacades de sang i una furgoneta que les ha atropellat, amb el missatge: "Islam religió de pau... eterna".
També sobre l'atac terrorista de la capital catalana avança un dels seus continguts de pàgines interiors assenyalant "Barcelona: turisme o islamisme ¿per què elegir?".
Notícies relacionades'Charlie Hebdo' suscita amb freqüència crítiques i fins i tot atacs pel seu humor àcid, i això ha passat diverses vegades per la seva posició sobre l'islam i el terrorisme.
El 7 de gener del 2015, la seva redacció va ser objecte d'un atemptat gihadista en què van ser assassinades 12 persones, i que va marcar un punt d'inflexió en els atacs de l'integrisme islàmic a Europa.
Musulmans Terrorisme islàmic Premsa L'Estat Islàmic Terrorisme França Atemptat a Barcelona 17-A Charlie Hebdo
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?