QUART INCIDENT DES DE COMENÇAMENT D'ANY
Un destructor dels EUA xoca amb un mercant a prop de Singapur
Almenys 10 mariners del 'USS John S. McCain' estan desapareguts i cinc han resultat ferits

Damage is seen on the U.S. Navy guided-missile destroyer USS John S. McCain after a collision, in Singapore waters in this still frame taken from video August 21, 2017. REUTERS/Reuters TV /
Almenys 10 mariners es troben desapareguts després que aquest dilluns el vaixell 'USS John S. McCain', un destructor de míssils guiats nord-americà, hagi xocat amb un vaixell mercant a l'est de Singapur i l'estret de Malacca, segons ha informat l'Armada dels EUA.
#BREAKING: #USSJohnSMcCain collides with merchant ship. More to follow - https://t.co/ZVeM6KGdDT (File photo) pic.twitter.com/7RGi7tFW1y
— U.S. Navy (@USNavy) 20 de agosto de 2017
A més dels deu desapareguts, hi ha cinc mariners ferits. L'Armada ha explicat en un comunicat que el xoc amb el petroler 'Alnic MC' s'ha produït aquest dilluns al matí cap a les 06.24, hora del Japó, quan el navili nord-americà es dirigia a Singapur.
Aquest accident és el quart que pateix un vaixell de la 7a flota des de començament d'any, una xifra que ha suposat la destitució de diversos alts comandaments, segons ha recordat 'The Washington Post'. Abans que el xoc del 'USS John S. McCain', també van patir accidents el 'USS Fitzgerald' (el 17 de juny, en què van morir set militars), el 'USS Lake Champlain' (9 de maig) i el 'USS Antietam' (31 de gener).
El destructor prossegueix el seu camí rumb a Singapur mentre els esforços de recerca i rescat es mantenen, ha indicat la 7a Flota de la Marina nord-americana. A més de remolcadors, Singapur ha enviat a la zona diversos navilis i helicòpters de la policia de la Guàrdia Costanera per ajudar en les tasques de recerca i rescat.
"Les informacions inicials indiquen que el John S. McCain ha patit dany a babord del casc", apunta el comunicat de l'Armada, que ha afirmat que l'incident es troba sota investigació. El vaixell estava precisament dirigint-se a Singapur després d'acabar el que l'Armada va qualificar de "patrulles de rutina" al mar de la Xina Meridional. "Cindy i jo tenim els mariners dels EUA a bord del 'USS John S McCain' en les nostres oracions", ha assenyalat el senador republicà John McCain, sobre el vaixell que porta el seu nom.
El vaixell mercant 'Alnic MC', contra el qual ha col·lisionat el destructor, és un petroler químic de 30.000 tones brutes. Té 1.837 metres d'eslora i uns 32,2 de màniga, va ser construït el 2007 i navega sota la bandera de Libèria, segons informacions dels mitjans nord-americans.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"