L'opositor veneçolà Leopoldo López abandona la presó i passa a arrest domiciliari
El president del Govern, Mariano Rajoy, celebra en un tuit la seva sortida de la presó
zentauroepp39229195 handout picture released by the lopez family showing venezue170708212340
L'opositor veneçolà Leopoldo López ha abandonat la presó de Ramo Verde i ja és a casa seva, on ha passat a estar sotmès a arrest domiciliari.
López, que amb el seu empresonament ha esdevingut el símbol de la repressió del chavisme als opositors, ha sortit de la presó aquest dissabte a la matinada.
El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha expressat la seva satisfacció per la notícia.
Feliz de que @leopoldolopez haya vuelto a casa con @liliantintori y sus hijos. Me alegro también por sus padres. MR
— Mariano Rajoy Brey (@marianorajoy) 8 de julio de 2017
López va rebre aquest divendres la visita de la seva dona, Lilian Tintori. "Després de 32 dies sense poder entrar a la presó de Ramo Verde, hem aconseguit passar el primer piquet de la GNB per veure Leopoldo. En aquest moment m'acaben de donar l'ingrés a la presó militar de Ramo Verde per visitar Leopoldo", ha escrit sense més detalls Tintori al seu compte de Twitter.
Hoy pude ver a Leopoldo, pero solo me lo permitieron durante 1 hora. Exijo que mañana pueda verlo junto con mis hijos @Defensoria_Vzla #DDHH pic.twitter.com/Nm6b5Bmhbx
— Lilian Tintori (@liliantintori) 8 de julio de 2017
El 23 de juny la dona de l'opositor va difondre un vídeo de 26 segons en què López crida "m'estan torturant" des de dins de la presó, on estava detingut des del 2014 complint una condemna de gairebé 14 anys.
Notícies relacionades"Lilian, m'estan torturant. ¡Denuncieu, denuncieu! Lilian, denuncia", crida López a Tintori segons se sent a l'audiovisual, que va ser gravat des de prop de la presó.
PRES DES DEL 2014
Declarat "pres de consciència" per Amnistia Internacional (AI), el polític de 46 anys va ser condemnat el setembre del 2015 com a responsable dels disturbis que hi va haver al final d'una marxa antigovernamental el 2014, en què van morir tres persones.
- Atletisme Sabastian Sawe es converteix en el primer home a baixar de les dues hores en la marató
- Intents de magnicidi De Reagan a Trump: l’Hotel Hilton torna a ser escenari d’un intent de magnicidi 45 anys després
- Cimera al Món Sant Benet Illa ordena prioritzar la lluita contra la desigualtat i el reforç de l’estat del benestar en l’equador de la legislatura
- Un estudi alerta de la "degradació nocturna" del parc de la Massana de Salt
- Antic narcopís Inquietud veïnal per un local de Gràcia buit fa 13 anys que va estar ocupat: «No el llogaré si no em paguen 13.000 euros»
