L'opositor Leopoldo López, obligat a gravar un missatge sobre el seu bon estat de salut a la presó
La dona de l'opositor veneçolà va advertir en un tuit que era a l'hospital

c-8y43 umaahlgu
En un vídeo difós a través de la televisió estatal veneçolana, Leopoldo López, empresonat en un centre penitenciari militar on compleix una condemna de gairebé 14 anys, ha enviat un missatge de "fe de vida" on diu que està bé de salut, enmig d'una sèrie d'informacions que indicaven que el polític havia sigut traslladat a un hospital.
El fundador del partit Voluntat Popular, reclòs al Centre de Processats Militars de Ramo Verde, als afores de Caracas, apareix al vídeo vestit amb una samarreta i, després de constatar el seu bon estat, envia salutacions a la seva família, alhora que diu que no entén "per què es vol donar una fe de vida en aquest moment". El vídeo va ser difós al canal de l'estat veneçolà durant el programa de televisió del diputat chavista Diosdado Cabello.
Cabello va difondre les imatges després d'una sèrie d'afirmacions que asseguraven que López havia sigut traslladat des del centre de detenció fins a un hospital militar.
L'oficina de comunicació del partit de López va indicar a Efe amb anterioritat que desconeixia la situació de l'opositor i que l'equip de defensa i els seus familiars estaven intentant confirmar la seva situació.
EL TUIT DE LA SEVA DONA
La dona del polític empresonat, Lilian Tintori, va escriure a la xarxa social Twitter: "#Urgent En aquest moment vaig cap a l'hospital militar per demanar veure Leopoldo", sense precisar detalls al respecte.
"Fa 30 dies que no veiem Leopoldo (...) Nosaltres volem que ens diguin on és", va dir als periodistes posteriorment des de l'Hospital Tintori, acompanyada de la mare de López, Antonieta Mendoza, l'advocat del polític Juan Carlos Gutiérrez, i quatre diputats opositors.
Tintori havia assegurat en altres ocasions que López està sota un règim d'aïllament des de fa més d'un mes, cosa que, afirma, ha impedit la visita dels seus familiars i dels seus advocats.
Cabello, considerat un dels chavistes més influents al Govern, va desmentir les informacions sobre López -a qui prefereix anomenar "el monstre de Ramo Verde"- i les va qualificar de "falsos positius".
"S'estan inventant no sé quina cosa que li van fer al monstre de Ramo Verde; no, al monstre de Ramo Verde no se li va fer res", va dir Cabello durant el seu programa de televisió al canal estatal.
L'oficialista va assegurar que López "és allà a la seva cova, com ha de ser durant els pròxims 13 anys, com ha de ser, per assassí, (...) s'inventen que a Leopoldo López li van fer no sé què, per muntar un xou bonic", va dir.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos