LA CARRERA A L'ELISI
Els resultats de les eleccions franceses en mapes
La primera ronda de les presidencials de França ha sigut superada pels candidats Emmanuel Macron i Marine Le Pen
Aquests són els resultats de la primera ronda de les eleccions presidencials franceses en mapes.
El socioliberal Emmanuel Macron va obtenir el 24,01% dels vots en la primera volta de les presidencials franceses, quan va reunir un total de 8,56 milions de vots. Segons les dades, dels 42 departaments guanyats per l'exministre d'Economia, 32 havien votat François Hollande el 2012 i quatre eren socialistes de tradició.
La candidata de l'extrema dreta francesa, Marine Le Pen, va aconseguir el 21,3% dels vots, és a dir, un total de 7,67 milions, que suposen el rècord d'un candidat ultradretà en la història de França. La candidata ha captat el vot en més de 19.038 municipis, molt per sobre d'Emmanuel Macron (7.135 municipis) i François Fillon (5.753 municipis).
El conservador François Fillon va aconseguir el 20,01% dels vots i va quedar fora de la segona volta en què, per primera vegada a França, no hi haurà un candidat de dretes. D'acord amb xifres del Ministeri de l'Interior, François Fillon no ha aconseguit anar al davant en cap dels cinc departaments metropolitans.
L'esquerrà Jean-Luc Mélenchon va tenir el 19,58 % dels vots i no gaire més de set milions de sufragis, també el seu millor resultat històric, cosa que el va convertir en el primer candidat d'esquerres. El candidat ha aconseguit liderar el vot en tres departaments metropolitans (Sena-Saint-Denis, Ariège i Dordogne) i ha captat gran part del vot tradicional del Partit Socialista.
Molt més endarrere, Benoît Hamon, candidat del governant Partit Socialista (PS), va tenir una mica menys de 2,3 milions de vots, el 6,36% del total, el suport més baix en la història per a un candidat del seu partit.
François Fillon Emmanuel Macron Eleccions França Partit Socialista de França Els Republicans Front Nacional Marine Le Pen França Jean-Luc Mélenchon Benoît Hamon
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"