Trump: "Aquest atac atroç del règim d'Assad és intolerable"
El president dels EUA no respon a la pregunta de si pensa respondre militarment a l'atac químic de Síria
zentauroepp37942691 us president donald trump speaks during a joint press confer170405194015 /
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha condemnat amb duresa l'aparent atac químic perpetrat dimarts a Síria i ha acusat el règim de Baixar al-Assad d'estar darrere de l'incident, descrit per diversos líders mundials com un crim contra la humanitat. "Aquest atac atroç del règim d'Assad no pot ser tolerat", ha dit després de reunir-se amb el monarca jordà, Abdul·là II, a la Casa Blanca. Trump s'ha referit als civils morts en l'atac, entre ells diverses dones, nens i "preciosos nadons". "Les seves morts són una ofensa contra la humanitat", ha afegit el líder nord-americà. Trump no ha volgut respondre, però, a la pregunta de si respondrà militarment a l'atac.
El president ha acusat el seu predecessor de perdre al seu dia "una oportunitat" per resoldre el conflicte sirià, al prometre que respondria en cas que el règim d'Assad utilitzés armes químiques, la "línia vermella" traçada aleshores per Barack Obama. Aquesta línia vermella es va travessar el 2013, però Obama no va actuar. "Per a mi ha creuat moltes línies", ha dit Trump aquesta vegada. "Quan mates nadons innocents amb gas letal estàs travessant moltes línies".
L'atac a Khan Seikhoun, comès segons les primeres avaluacions amb gas sarín, representa la primera prova de foc d'envergadura per a la política exterior de Trump. La seva ambaixadora davant les Nacions Unides ha declarat en el Consell de Seguretat que els EUA podrien actuar unilateralment si l'ONU no adopta mesures punitives, unes paraules que van molt més enllà del que havia dit fins ara la Casa Blanca. En la seva primera reacció a l'incident, descrit com un “crim de guerra” pel secretari general de l'ONU, Antonio Guterres, el va condemnar amb duresa, però també el va utilitzar per fer política interna de manera infantil, com si la campanya electoral no s'hagués acabat. “Aquestes accions inhumanes del règim de Baixar al-Assad són conseqüència de la feblesa i els dubtes de l'anterior Administració”.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
- EL PARTIT DEL COLISEUM L’Espanyol vola a Getafe amb una quarta victòria consecutiva
- L’H, centenari com a ciutat | UNA ENTITAT a l’ALÇA Un club gran amb Alba i Thiago
- El Barça de Flick es reescriu un cop més
