¿Què va passar a la cabina del camió?

La policia, per detenir l'autor o els autors de l'atemptat, necessita descobrir què va passar en aquest habitacle entre el moment en què el vehicle va ser segrestat i quan es va utilitzar per cometre la massacre

lpedragosa36670363 berlin161219205515

lpedragosa36670363 berlin161219205515 / FABRIZIO BENSCH

2
Es llegeix en minuts

La policia alemanya ha reconegut que és molt probable que el pakistanès de 23 anys detingut després de l'atemptat amb un camió en un mercat del centre de Berlín no sigui la persona que, al volant d'aquest vehicle, va cometre la massacre, i l'autor o els autors de l'atemptat segueixin lliures. "Tenim un perillós criminal fugit i això inquieta la població", ha informat el cap de la policia de Berlín, Klaus Kandt.

Aquest fiasco en la investigació suposa una marxa enrere en les indagacions -sobretot perquè s'han quedat sense presumpte autor-. S'ha de tornar a començar. Per poder aclarir el cas i trobar el responsable o responsables de l'atemptat, els investigadors s'han de remuntar a l'últim lloc on es va veure l'autor del crim: fugint de la cabina del camió.

A la cabina, els policies van localitzar un cos sense vida amb una ferida de bala. Estava estirat al seient del copilot. La policia va aconseguir identificar el cos i va descobrir que era el del conductor polonès del camió. Tot indicava que l'home havia sigut assaltat i assassinat per la o les persones que després, ja amb el camió en poder seu, van cometre l'atemptat.

¿Què passar a la cabina des que el camió va ser 'segrestrat' fins que es va cometre l'atemptat? Per arribar al responsable de la massacre, els investigadors intenten respondre a aquesta pregunta. És per això que les indagacions se centren a recompondre el recorregut del camió, buscar càmeres de seguretat a tot el circuit que puguin haver captat la imatge de qui hi havia al volant i buscar restes fisiològiques del o dels assaltants a la cabina del vehicle, cosa possible ja que hi va haver un forcejament.

"UNA SOLA PERSONA NO PODRIA AMB ELL"

Els policies alemanys van fer fotos al cadàver i les van enviar a Polònia, al propietari de l'empresa de camions. Aquest va explicar que el cos del conductor, que a més és cosí seu, presentava cops i ferides d'arma blanca. "Es veien marques de cops. Era evident que s'havia lluitat. Tenia la cara ensangonada, tumefacta. Hi havia una ferida d'arma blanca. La policia em va dir que li havien disparat", ha assegurat, abans d'afegir que el conductor era una home fort, d'1,83 d'altura i 120 quilos de pes. "Una sola persona no hauria pogut amb ell", va dir, en una afirmació que dóna a entendre que en l'assalt hi hauria participat més d'una persona. De fet, la policia i la fiscalia alemanya ja no descarten que l'atac pogués ser comès per diversos individus.

El conductor tornava d'Itàlia amb un carregament de 24 tones d'acer per descarregar al magatzem de l'empresa ThyssenKrupp a Berlín. Encara que volia descarregar ràpidament, l'empresa li va demanar que ho deixés per a aquest dimarts. Així que, segons han explicat a l'empresa, va aparcar en una zona pròxima i se'n va anar a menjar un kebab. 

"COM SI ALGÚ APRENGUÉS A CONDUIR UN CAMIÓ"

Notícies relacionades

L'última vegada que el conductor va donar senyals de vida va ser a les 15.45, quan va contactar amb la seva dona. Des d'aleshores ja no va contestar més al telèfon. Però l'anàlisi del GPS del camió mostra que el vehicle sí que es va moure. No es va desplaçar. Només va fer petits moviments endavant i enrere. "Com si algú hagués estat aprenent a fer-lo servir", ha explicat el propietari de l'empresa.

El dispositiu de geolocalització ha indicat que el camió es va tornar a posar en marxa a les 19.40 i va fer un intricat recorregut de 10 quilòmetres fins a arribar al mercat. "Potser algú guiava el conductor. No és un recorregut fàcil", ha explicat el propietari de l'empresa.