LA GUERRA A SÍRIA
Suspesa l'evacuació de civils d'Alep
Les tropes d'Assad reinicien els bombardejos sobre la ciutat
TOPSHOT - Syrians leave a rebel-held area of Aleppo towards the government-held side on December 13, 2016 during an operation by Syrian government forces to retake the embattled city. /
L'evacuació d'Alep de civils i rebels, pactada entre Rússia i Turquia i que havia de començar aquesta matinada, s'ha paralitzat. Segons l'Observatori Sirià de Drets Humans (OSDH), les forces del règim de Baixar al-Assad estan posposant l'aplicació de l'acord que ha de permetre la sortida dels insurgents i de la població civil que queda a l'est de la ciutat. A més, segons l'OSDH, durant aquesta pausa, el règim ha reiniciat els bombardejos.
L'Observatori, que ha citat fonts a la zona sota el control de l'Exèrcit sirià, assenyala que amb aquesta mesura les autoritats governamentals i les milícies que els recolzen volen enviar un missatge a Rússia de rebuig de l'acord de treva pactat entre Moscou i Ankara sense consultar-los. Segons aquestes fonts, els lleials al president Assad preferien una solució militar que no inclogués l'evacuació dels rebels.
Víctimes d'aquestes picabaralles polítiques, milers de civils s'esperen per pujar a les desenes d'autobusos paralitzats a la carretera d'Al-Ramusa, al sud d'Alep, i ser evacuats d'una ciutat en ruïnes. Estava previst que els rebels, les seves famílies i els civils que així ho desitgessin comencessin a abandonar els districtes assetjats de l'est d'Alep a les 05.00 hores d'aquest dimecres.
L'Observatori destaca que per primera vegada des del 15 de novembre, data en què es va iniciar l'ofensiva de l'Exèrcit sirià, regna la calma a Alep. Fa dos dies, les forces d'Assad van anunciar que controlaven el 98% de l'est de la localitat. Segons l'Observatori, les faccions opositores estan ara encerclades en una àrea no superior a tres quilòmetres quadrats.
FRANÇA DEMANA OBSERVADORS
El ministre francès d'Exteriors, Jean-Marc Ayrault, ha reclamat la presència d'observadors de l'ONU a Alep per garantir les condicions d'evacuació de la població civil i impedir que siguin massacrats els combatents rebels. "El que França reclama és la presència d'observadors de les Nacions Unides per garantir l'evacuació de la població civil, però també que no es massacri els combatents", ha assenyalat Ayrault en una entrevista al canal de televisió France 2".
El cap de la diplomàcia francesa ha insistit en la "urgència humanitària" i en el fet que les organitzacions internacionals com l'Unicef i la Creu Roja han de poder intervenir a Alep, una vegada s'ha declarat el final de l'ofensiva de les tropes d'Assad recolzades per Rússia a l'haver aconseguit el control de tota la ciutat.
Notícies relacionadesAyrault ha reiterat les sospites que s'hagin comès crims de guerra i crims contra la humanitat i ha assenyalat que per aquest motiu França havia demanat una reunió d'urgència del Consell de Seguretat de l'ONU per determinar "qui és responsable d'aquests actes".
Ayrault ha retret una vegada més la posició de Moscou, que ha dedicat totes les seves forces a Síria per recolzar les tropes d'Assad, en lloc de combatre l'amenaça de l'Estat Islàmic, que ha reconquistat la ciutat de Palmira.
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La nit més màgica Reis i nens desafien el fred en la cavalcada
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Mobilitat al voltant del temple Barcelona pagarà 10 milions d’euros per ampliar voreres i pacificar el trànsit entorn de la Sagrada Família
- SORTEIG DE REIS Un restaurant de menú regentat per una família xinesa dona el primer premi del Nen a Sabadell
- Fortuna al Fort Pienc L’exagerada sort del Manuel: un dècim del segon premi del Nen comprat a última hora a Barcelona
- Sorteig de Reis El 6703, primer premi del Nen, repartit en més de 50 ciutats de tot Espanya, 11 a Catalunya
