Mike Pence, un provat conservador extrem
El vicepresident electe ha lluitat contra la dona, els gais, els immigrants i els pobres al Congrés i com a governador d'Indiana
"Sóc cristià, conservador i republicà, per aquest ordre", va dir a l'acceptar la nominació el número dos, que pot tenir un enorme poder
mbenach35831555 republican vice presidential candidate indiana gov mike pe161010202655 /
Quan Donald Trump buscava vicepresident, el seu fill Donald Jr. va temptejar un assistent de John Kasich, el governador d'Ohio i conservador relativament moderat que va ser un dels rivals que més van aguantar contra l'ara president electe en les primàries. Segons va informar 'The New York Times' al juliol, Trump Jr. hauria assegurat en aquesta conversa que el número dos seria el més poderós de la història, amb responsabilitats sense precedents en política nacional i internacional mentre el seu pare es dedicava a “fer Amèrica gran una altra vegada”. I encara que Trump Jr. va negar la major, vista la inexperiència política del president electe hi ha opcions que el seu vicepresident tingui més pes que molts dels seus antecessors. I l'home al qual Trump va acabar elegint és Mike Pence, que ha provat les seves credencials de conservador extrem en 12 anys com a congressista a Washington i els últims quatre com a governador d'Indiana.
Quan va acceptar la nominació, Pence, que té 57 anys, està casat i té dues filles i un fill adolescent, es va definir com a “cristià, conservador i republicà, per aquest ordre”. Però més que les seves paraules en parla el seu historial. L'any passat va promoure com a governador d'Indiana una llei de “llibertat religiosa” que permetia als negocis negar serveis a homosexuals, una norma que va provocar boicots a l'estat, com el de diverses empreses i artistes com Wilco.
GAIS, DONES I POBRES
No era la primera mesura controvertida de Pence, que era advocat abans d'arribar el 2000, en el tercer intent, a la Cambra de Representants, on va estar fins al 2012, quan va ser elegit governador. Al Congrés va defensar causes conservadores i religioses i el 2007, per exemple, va votar contra mesures que lluitaven contra la discriminació de la comunitat LGTBI. Quatre anys abans havia copatrocinat una esmena que pretenia prohibir el matrimoni entre persones del mateix sexe i també al Congrés es va oposar que s'anul·lés la política del “No preguntis, no diguis”, que va vetar als homosexuals servir obertament a l'Exèrcit.
Notícies relacionadesPence també ha sigut una bèstia negra per a les dones. Va copatrocinar una llei que pretenia redefinir la violació limitant el finançament federal per a avortaments només per a casos de “violació forçada”. I va ser qui el 2007 va emprendre la campanya conservadora per limitar els fons a Planned Parenthood, una organització que proveeix serveis de salut a dones, sobretot de baixos recursos, i que practica avortaments però també ofereix serveis mèdics i proves de malalties de transmissió sexual. A Indianapolis ja va aconseguir retallar aquests fons, obligant a tancar cinc clíniques a l'estat (cap de les quals practicava avortaments). En un dels comtats que es van quedar sense centre de salut hi va haver una explosió de casos de contagi de sida.
Pence tampoc crea il·lusió entre molts immigrants i pobres. El 2009 va copatrocinar una llei que hauria retirat la ciutadania als nens que neixen als EUA de pares sense papers i ha votat també contra la pujada del salari mínim, l'expansió de la cobertura sanitària per a nens de famílies de baixos ingressos i l'augment de fons per a una partida que ajuda els més pobres a aconseguir habitatge.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Violència de gènere Detingut un home de 35 anys per la mort d’una noia a Sevilla: s’investiga com a violència masclista
- Festes afinades Barcelona es prepara per a un Nadal ple de musicals
- Entendre-hi més Microbiota de la boca i càncer de pàncrees: una investigació prometedora
- Entendre-hi més Pistes blanques i temperatures baixes: el Pirineu inicia la temporada d’esquí «amb magnificència»
- Funció Pública Catalunya llança un servei de videotrucada per ajudar la gent gran a fer tràmits des de casa
