ELECCIONS ALS EUA
Protestes a ciutats dels EUA contra la victòria de Trump
"No és el meu president", coregen milers de manifestants a Nova York, Los Angeles, Chicago o Seattle
Un dia després de la victòria de Donald Trump en les eleccions presidencials dels EUA, milers de persones han sortit aquest dimecres als carrers d'algunes de les principals ciutats del país per mostrar el seu rebuig a la decisió sortida de les urnes. Una de les protestes més multitudinàries ha sigut la de Nova York, on almenys 5.000 persones, segons xifres de la policia, s'han concentrat davant la Torre Trump cridant "no és el meu president". Una trentena de persones han sigut detingudes per desordres públics.
Les altres manifestacions més nombroses s'han produït a Filadèlfia (Pennsilvània) i Chicago (Illinois). També s'han registrat protestes a la capital, Washington, així com a Atlanta (Geòrgia), Boston (Massachusetts), Denver (Colorado), Austin (Texas), Portland (Oregon), Seattle (Washington) o les californianes Los Angeles, San Francisco i San Diego.
A Portland, els 2.000 concentrat corejaven "No al KKK (Ku Klux Klan), no als EUA feixista, no a Trump". Moltes dones han anat a les manifestacions amb cartells que deien 'Les mans fora del meu cony', en al·lusió a un dels comentaris masclistes i misògins de Trump que van transcendir durant la campanya electoral.
Encara que la majoria de protestes s'han desenvolupat sense grans incidents, en el feu demòcrata d'Oakland (Califòrnia) els manifestants han format barricades i hi han calat foc. També hi ha hagut enfrontaments amb la policia en l'accés a una autopista.
A Richmond (Virgínia), lloc de residència del senador Tim Kaine, company de fórmula de Hillary Clinton, els manifestants han trencat els vidres de la seu del Partit Republicà. A Nova Orleans (Louisiana), han cremat un ninot de Trump i també han causat danys en alguns edificis, com entitats bancàries.
Prèviament a aquestes protestes, tant Barack Obama com Hillary Clinton van apel·lar a una transició pacífica. "Tinguem la ment oberta i donem-li l'oportunitat de liderar el país", va assenyalar Clinton en la seva primera compareixença després de la derrota electoral.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%