Catorze candidats han sigut considerats "no presentables" per les seves connexions amb la màfia
La comissió del Parlament contra el crim organitzat va analitzar el cas de 3.200 aspirants en les eleccions municipals
Abans de les eleccions, la comissió antimàfia del Parlament, que es constitueix cada legislatura, va publicar un informe després d'analitzar minuciosament part dels candidats, aquells que es presentaven a les zones amb més presència de la màfia. De tots ells, catorze tenien algun tipus de vincle amb el crim organitzat. Set es presentaven a la regió de la Campània (Nàpols), dos a la de Calàbria i cinc a Roma.
Cap d'aquests aspirants formaven part de llista de partits tradicionals, sinó que es presentaven com a independents, una via d'accés "per als clans", va afirmar Rosy Bidi, presidenta a la comissió.
La comissió va analitzar el cas de 3.200 candidats, 2.220 només a Roma. Les causes per no ser admesos van des de tràfic de drogues, fallida fraudulenta, blanqueig de diners, atracament i falsificació de documents.
El cas més clamorós ha sigut el de Platí, a Calàbria, poble de 3.700 habitants, considerat com la “capital” real i llegendària de la ‘Ndragheta', la màfia local i principal proveïdor nacional i internacional de cocaïna.
LLISTES DE PARENTS
Notícies relacionadesEl municipi estava intervingut des de feia cinc anys per infiltracions mafioses (ja ho havia sigut 15 vegades més) i es van escrutar dues llistes en què no es distingien els uns dels altres, perquè són tots parents.
El fiscal en cap de Reggio de Calàbria, Federico Cafiero De Raho, ha proposat que l'Estat nomeni un delegat que supervisi cadascun dels actes del nou alcalde, perquè “les eleccions per si mateixes no resulten suficients”.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança