LA CARRERA CAP A LA CASA BLANCA
Dissabte revelador en les primàries dels EUA
Els demòcrates arriben empatats a Nevada i Trump té les de guanyar a Carolina de Sud

mbenach32854995 u s democratic presidential candidate hillary cli160219195807 /
Els caucus demòcrates de Nevada no sentenciaran ningú, però sí que podrien servir per desmuntar el mite que Hillary Clinton és imbatible als estats amb més diversitat demogràfica. A l’altra punta del país, la victòria a les primàries republicanes de Carolina del Sud tampoc decidirà res, però sí que podria ser decisiu quedar fora del podi. Un quart o cinquè lloc per a Marco Rubio, Jeb Bush o John Kasich equivaldria a una cosa semblant a una sentència de mort. La resposta arribarà avui. La tercera contesa de les primàries es trasllada a l’oest i al sud del país. Ha començat una nova etapa i a alguns se’ls esgota el crèdit.
Durant mesos, la campanya de Hillary Clinton ha donat per feta la victòria a Nevada i els seus casinos. Amb la seva rica diversitat ètnica, molt més representativa del que són avui els EUA que bastions blancs com Iowa i Nou Hampshire, ho considerava un tallafoc segur a l’improbable avanç de Bernie Sanders. S’equivocava. L’abisme a les enquestes s’ha retallat per reflectir un empat tècnic, i això que el senador no va tenir un sol empleat en aquest estat fins a l’octubre, quan la campanya de Clinton estava sòlidament armada.
A Carolina del Sud, tot han sigut insults i joc brut, una vella tradició a la qual s’han adaptat sense problemes els republicans. Donald Trump té gairebé assegurada la victòria, donats els més de 10 punts d’avantatge sobre Ted Cruz i Marco Rubio. Després dels dubtes que va deixar a Nou Hampshire, Rubio està congregant multituds i ha rebut el suport de Nikki Haley, la molt popular governadora de l’estat, d’origen indi. H
Primàries als EUA Marco Rubio Ted Cruz Bernie Sanders Donald Trump Hillary Clinton Estats Units
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- Investigació Detinguts dos homes a Las Palmas per les filtracions de dades sobre ministres
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Estiu Les millors cremes solars per a aquest estiu: informe de l’OCU
- Cas Koldo El jutge del Suprem apunta al PSOE després d’enviar Cerdán a la presó: «Persones jurídiques podrien haver-se lucrat de les adjudicacions»
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix