MASSACRE A PARÍS
Artur Mas: "La sang que va córrer a París també és la nostra"
El president en funcions condemna els atemptats i subratlla que l'"esperit de la pau" forma part de la "genètica" de Catalunya
Artur Mas ha condemnat aquest dissabte els atemptats terroristes de París en un discurs institucional al Palau de la Generalitat, en què també ha mostrat la solidaritat amb els francesos. "No només són els nostres veïns, són també els nostres amics i aliats en la defensa de tota una sèrie de valors que van més enllà d'una religió o una altra", ha afirmat. "La sang que ha corregut a París també és la nostra sang. És la d'una civilització gran basada en la resolució de conflictes pel diàleg, per escoltar l'altre per arribar a acords en la defensa de la pau".
Després d'encapçalar el minut de silenci que s'ha fet a la plaça de Sant Jaume en senyal de dol, Mas ha insistit en la seva intervenció a reclamar que no es caigui en l'"error" de pensar que els atacs responen a una qüestió religiosa, sinó que estem immersos en la lluita del "bé contra el mal". També ha volgut valorar que Catalunya és "una nació on l'esperit de la pau està arrelat en la seva genètica des de fa molts segles" i ha explicat que s'ha posat la Generalitat a disposició de les autoritats franceses per col·laborar en el que sigui necessari.
ALERTA DE QUATRE SOBRE CINC
El cap del Govern en funcions també ha volgut ressaltar la plena col·laboració amb el Ministeri de l'Interior i ha recordat que Catalunya es troba des del mes de gener en un grau d'alerta de quatre sobre cinc. També ha explicat que "una de cada quatre accions que es fan per part dels Mossos per prevenir la violència en general està relacionada amb possibles atemptats terroristes".
Notícies relacionadesMas ha admès que no hi ha un nivell de seguretat perfecte, però ha volgut tranquil·litzar la població insistint que el Govern està molt conscienciat en aquesta prevenció. També ha anunciat que ha sol·licitat per al Consell Executiu de dimarts un informe al conseller d'Interior, Jordi Jané, per actualitzar totes les dades.
El titular d'Interior, a més, ha comentat en una roda de premsa posterior que s'intensificarà la vigilància i ha explicat que en els últims dies els Mossos han portat a terme 15 controls relacionats amb el terrorisme.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Apunt Ens falta un punt
- BÀSQUET | Eurolliga El Barça apel·la al coratge per forçar el quart partit
- Salut Catalunya acumula 25 casos de xarampió el 2025
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- REFORMA DEL codi PENAL Igualtat reformarà la llei per evitar la revictimització de les dones