REPERCUSSIONS DE LA GUERRA FREDA
Rússia i Estònia intercanvien a dos suposats espies
Un d'ells va ser capturat amb una pistola, munició i 5.000 euros, segons l'FSB
El ministre de l’Interior estonià explica l’intercanvi d’espies en una roda de premsa. /
Rússia i Estònia han intercanviat dos homes acusats d'espionatge a la frontera entre els dos països aquest dissabte, un episodi que recorda les tensions entre tots dos països al final de la guerra freda i de la independència del petit país bàltic.
El Servei Federal de Seguretat (FSB) rus, successor del KGB, ha assegurat haver entregat Eston Kohver, un agent de seguretat estonià detingut a Rússia l'any passat, per intercanviar-lo per Alexei Dressen: un exoficial estonià a la presó acusat de ser un espia rus.
Les autoritats d'Estònia han confirmat el succés, que ha tingut lloc en un pont sobre el riu Piusa, en una zona fronterera forestal.
"Els dos costats han trobat una solució correcta", ha dit el director del Servei de Seguretat Interna d'Estònia, Arnold Sinisalu, en una conferència de premsa televisada, assegut al costat de Kohver, que ha dit que se "sent bé de tornar a casa".
ACUSACIONS MÚTUES
L'arrest de Kohver al setembre va provocar una disputa entre els dos països: Estònia deia que va ser capturat en el seu costat de la frontera, mentre que Rússia va al·legar que aquest havia sigut capturat en el seu territori amb una pistola, munició, 5.000 euros i material d'espia. Per això, Moscou el va sentenciar a 15 anys de treballs forçats.
Notícies relacionadesDressen, en canvi, va ser capturat a l'aeroport de Tallinn, just abans d'agafar un avió cap a Rússia, el 2012 per "divulgar secrets d'estat".
Segons l'agència de notícies russa 'RIA', que cita a fonts de l'FSB, Dressen va treballar per a la intel·ligència de Moscou durant la dècada dels 90, sobretot transmetent informació d'espies britànics i dels EUA treballant als països bàltics.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
