Gérard Depardieu, persona no grata a Ucraïna i vetat del país
L'actor francès ha entrat en la llista negra per ser "una amenaça per a la seguretat nacional" del país per les seves bones relacions amb Rússia i els seus dirigents

Depardieu i Putin, en una trobada al Museu Rus de Sant Petersburg, el desembre del 2010. /
Ucraïna ha inscrit l'actor francès, Gérard Depardieu, en la llista negra per representar una "amenaça per a la seguretat nacional".
L'actor ha mostrat les seves simpaties per Rússia en nombroses ocasions, que està en conflicte amb Ucraïna des de fa més d'un any. De fet, té fins i tot un passaport de nacionalitat russa que el mateix Vladímir Putin li va entregar en mà fa dos anys.
Ara, el seu amor per Rússia li ha portat la seva primera conseqüència. Després que l'actor declarés que "Ucraïna forma part de Rússia", les autoritats ucraïneses l'han vetat del país, tal com han informada la premsa russa i francesa.
NI FOTOS NI PEL·LÍCULES
NI FOTOS NI PEL·LÍCULESLa llista ha sigut distribuïda pel Ministeri de Cultura d'Ucraïna i hi figuren els noms de 600 persones que es consideren una «amenaça» per al país, que manté un conflicte armat amb milícies pro-russes des del 2014.
Aquesta mesura ha arribat a causa de la seva estreta relació amb Rússia i els seus dirigents.
Segons 'Le Parisien', per aquesta nova mesura, a part que se li prohibeix visitar aquest país de l'est d'Europa, els mitjans ucraïnesos no podran mencionar el nom o publicar imatges de l'actor i de les altres persones presents a la llista. Les seves pel·lícules, com la 'Vida de Pi' o 'Cyrano de Bergerac', tampoc podran ser emeses.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"