Varufakis assenyala Tsakalotos com el seu successor a Finances
El possible nou ministre és considerat un dels moderats dins de Syriza
L'exministre de Finances grec Iannis Varufakis ha assenyalat Euclid Tsakalotos com el seu successor al càrrec, a l'espera que el primer ministre, Alexis Tsipras, aclareixi la incògnita sobre qui liderarà ara les negociacions sobre l'ajuda que el país necessita. Interrogat per la premsa a la sortida de casa seva a Atenes sobre si Tsakalotos serà el nou ministre de Finances, ha contestat: "Això espero". "Us veuré demà amb el senyor Tsakalotos", ha avançat als periodistes.
Varufakis ha anunciat aquest dilluns la seva dimissió amb l'objectiu de facilitar les negociacions entre Grècia i els seus creditors internacionals, conscient que tant la UE com l'FMI prefereixen un altre interlocutor per part del Govern hel·lè.
MODERACIÓ EN EL MARC DE SYRIZA
Notícies relacionadesEls mitjans de comunicació locals apunten com a favorit per succeir Varufakis Euclid Tsakalotos, coordinador de les negociacions i un dels membres més moderats de Syriza, fet que, per tant, podria augmentar les possibilitats d'èxit del diàleg.
S'espera que el nom del nou ministre de Finances surti de la reunió que Tsipras manté al palau presidencial amb els líders dels partits polítics amb representació parlamentària, excepte Alba Daurada, per dissenyar una estratègia comuna.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
