Mhairi Black, la diputada més jove dels últims 350 anys
Aquesta candidata dels nacionalistes escocesos, amb només 20 anys, derrota un històric polític laborista
La candidata del Partit Nacionalista Escocès Mhairi Black s'ha convertit als seus 20 anys en la parlamentària britànica més jove a resultar elegida en els últims 350 anys.
Aquesta jove estudiant de Ciències Polítiques ha obtingut 23.548 vots i ha derrotat Douglas Alexander, un històric polític laborista. Malgrat la derrota, Alexander ha felicitat la noia i n'ha destacat "la formidable campanya electoral". En el següent vídeo, el moment en què s'anuncia la seva victòria.
"Aquesta elecció ha de fer sentir a Westminster la veu d'aquesta circumscripció i del conjunt d'Escòcia", ha declarat Black just després de conèixer-se la seva victòria.
EN BENEFICI DELS BRITÀNICS
Notícies relacionades"Prometo utilitzar el meu escó no només per millorar el destí dels escocesos, sinó també per fer una política progressista que beneficiï el conjunt dels britànics", ha afirmat entre els hurres dels seus partidaris.
La seva victòria s'emmarca en els excel·lents resultats de l'SNP, que ha arrasat a Escòcia, on ha obtingut 56 dels 59 escons.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia