LA GRAN BRETANYA A LES URNES
Eleccions al Regne Unit: la jornada, en directe
Desenvolupament al minut d'uns comicis vitals per a la Gran Bretanya i la seva relació amb la Unió Europea
El Regne Unit viu unes eleccions decisives. Els britànics tenen aquest dijous una cita amb les urnes de resultat incert. Les enquestes apunten a unes resultats molt ajustats entre el primer ministre sortint, el conservador David Cameron, i el líder laborista, Ed Miliband. És per això que el resultat que obtinguin els nacionalistes escocesos, que ja han mostrat la seva disposició a pactar amb els laboristes, pot ser clau a l'hora de formar govern.
El líder conservador ha demanat el vot per continuar el seu programa de reformes, que, segons ha defensat, ha permès la recuperació econòmica.
Mentrestant, el candidat laborista ha apostat per rescatar el sistema públic de salut, que centra bona part de les preocupacions de l'opinió pública britànica.
SONDEIG DE 'THE GUARDIAN'
Notícies relacionadesSegons la projecció per escons del diari 'The Guardian', els laboristes obtindrien 270 diputats (d'un total de 650), que juntament amb els 54 projectats per a l'SNP formarien una majoria suficient als Comuns per convertir Miliband en primer ministre.
How many seats would the parties win based on current polling? http://t.co/R9bRdUsBDv #GE2015 pic.twitter.com/Rsqq7KLa6o
— The Guardian (@guardian) 5 de mayo de 2015
Els conservadors, per la seva part, sumarien 274 seients, que no obstant no serien suficients per formar un govern estable amb els liberaldemòcrates, que en podrien obtenir 27, ni amb l'euròfob Partit per la Independència del Regne Unit (UKIP), que es quedaria amb tres diputats, segons aquest estudi.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»