L'EMPENTA DEL POPULISME ES FRENA
Farage rebaixa les expectatives
La campanya contra la immigració del líder de l'UKIP no qualla i els sondejos rebaixen el seu suport al 13%

Candidat populista8Nigel Farage en campanya a Kent. /
Els cartells de color morat de l'UKIP a South Thanet fan dues promeses: lluitar contra la immigració i acabar amb la caca de gos. Nigel Farage, líder de l'UKIP, és candidat en aquesta circumscripció costanera del sud-est d'Anglaterra empobrida i anquilosada. Farage intenta portar el populisme al Parlament britànic atiant la por i el rancor als immigrants. Però l'anomenat «exèrcit del poble», com ha batejat els seus seguidors, pot acabar dissolt i escapçat dijous que ve. L'eufòria del 2014, després de la victòria a les eleccions europees, s'ha evaporat.
El 20% que va arribar a tenir l'UKIP en els sondejos ha caigut al 13%. El partit de Farage té actualment dos diputats al Parlament. El mateix nombre que possiblement aconseguirà dijous. Potser un d'ells sigui el de Farage, però ni tan sols això és segur. Si no l'aconsegueix, se n'anirà immediatament. Així ho ha promès.
Notícies relacionadesDurant la campanya, David Cameron i Ed Miliband han evitat parlar de la immigració. «Ha sigut un debat candent en la societat britànica els últims cinc anys, però en la campanya no ha tingut la importància que potser hauria hagut de tenir», apunta el professor Tim Bale. «Ni els conservadors ni els laboristes volen realment tocar aquest assumpte. Els conservadors sospiten que això podria donar vots a l'UKIP», afegeix.
Farage en canvi ha elaborat tot el seu discurs vinculant els immigrants amb els mals del país. «Està exagerant totalment el problema», afirma el candidat conservador a South Thanet Craig Mackinlay, que afegeix: «En aquesta circumscripció, per exemple, el nombre d'immigrants està per sota de la mitjana nacional». Els atacs de Farage han arribat a ser grotescos. En un debat va acusar els estrangers seropositius de venir al Regne Unit buscant medicació gratis en la sanitat pública. En un altre moment Farage va al·legar que a la ciutat de Peterbough els nens no poden jugar al carrer per culpa dels arribats de l'Est d'Europa.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada