No hi ha víctimes espanyoles, de moment, a causa del terratrèmol al Nepal
Els responsables d'Exteriors han posat en marxa el dispositiu d'emergència consular per atendre tots aquells casos que necessitin ajuda
Edifici ensorrat a Kàtmandu. /
L'Oficina d'Informació Diplomàtica (OID) ha informat que, de moment, no hi ha constància de l'existència de víctimes espanyoles a conseqüència del terratrèmol de 7,9 graus en l'escala de Richter que ha sacsejat aquest dissabte Nepalterratrèmol de 7,9 grausNepal i que ha causat centenars de morts.
Tot i les dificultats existents per comunicar-se amb el país, l'OID ha pogut saber que algunes famílies amb residents al Nepal han aconseguit parlar amb ells i els han comunicat que estan bé. El Ministeri d'Afers Estrangers ha pogut contactar amb l'Ambaixada d'Espanya a Nova Delhi, des d'on han explicat que a l'Índia tampoc hi ha hagut ferits de nacionalitat espanyola. Els responsables d'Exteriors han posat en marxa el dispositiu d'emergència consular per atendre tots aquells casos que necessitin ajuda.
El terratrèmol, que s'ha registrat a les 06.11 GMT, a 28,1 graus latitud nord, 84,7 graus longitud est, ha causat danys importants a Kàtmandu i encara indeterminats en altres parts del país, segons el Servei Geològic dels Estats Units (USGS).Després del moviment tel·lúric de més força s'han produït almenys 12 rèpliques: dues han marcat 5,5 i 6,6 graus i almenys quatre més han sigut iguals o superiors a 5 graus.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
