A LA ZONA DE PRAIA GRANDE

Un llamp mata quatre persones en una platja del Brasil

Les víctimes són tres homes i una dona embarassada que es van refugiar de la pluja sota un para-sol metàl·lic

Socorristes reanimant les víctimes després de la caiguda del llamp a Praia Grande (Brasil). / Foto: L'HORITZÓ / ATLAS

1
Es llegeix en minuts
LORENA VELASCO / BARCELONA

La caiguda d'un llamp en una platja ha provocat la mort de quatre persones a la zona costanera de Praia Grande, al sud de São Paulo (Brasil). Les víctimes són tres homes i una dona embarassada que es banyaven a la Praia do Canto --una de les més famoses i concorregudes del país-- quan una tempesta els va sorprendre. L'accident també ha causat quatre ferits greus que han estat traslladats a l'Hospital Irma Dulce.

Las víctimes van sortir de l'aigua i es van refugiar de la pluja sota el para-sol d'un quiosc i va ser en aquest habitacle on va caure la descàrrega elèctrica i els va electrificar. L'estructura metàl·lica del para-sol va atraure el llamp, segons indica el mitjà local 'O'Globo'.

Els socorristes van intentar reanimar les víctimes a la sorra mateix de la platja, però no es va poder fer res per salvar les seves vides. 

EL PAÍS AMB MÉS MORTS PER LLAMPS

Notícies relacionades

La tempesta, que va deixar més de 3.000 llamps a la zona i diversos arbres caiguts, coincideix amb l'època turística, en què milers de visitants disfruten de les platges. La tempesta s'ha desplaçat posteriorment a la capital, São Paulo, on ha provocat inundacions i talls en les línies de tren metropolità. 

El Brasil és el país amb més morts a l'any per la caiguda de llamps. Segons dades de l'Institut Nacional d'Indagacions Especials (INPE), entre el gener i el novembre del 2014 un total de 84 persones han mort per aquest fenomen. L'any passat, van ser 88 les víctimes mortals, principalment a les àrees rurals. El país pateix 50 milions de descàrregues elèctriques a l'any, segons les estadístiques de l'INPE.