DESAPAREGUT AL GOLF DE TAILÀNDIA
Les famílies del vol de Malaysia Airlines es preparen per al pitjor
"No podem fer una altra cosa que esperar", diu la cunyada d'un dels passatgers
Familiars de passatgers xinesos del vol de Malaysia Airlines esperen notícies a l’hotel de Pequín on estan concentrats, aquest diumenge. /
A mesura que passen les hores sense haver localitzat l'avió de Malaysia Airlines desaparegut el dissabte amb 239 persones a bord, creix l'angoixa i la desesperança entre les famílies, reunides des de dissabte en un hotel de Pequín. "No podem fer una altra cosa que esperar" diu entre llàgrimes Peng Keqing, cunyada d'una passatgera, que ha anat a la capital de la Xina --país d'on són la majoria dels passatgers del vol-- per tenir informació de primera mà. Un objectiu que no sembla una tasca fàcil en vista de les denúncies de desinformació dels familiars. "Hem hagut de buscar informació pel nostre compte, per internet", afirma Peng. "La companyia no s'ha comunicat amb nosaltres. No tinc cap informació", diu una altra dona arribada de Xangai.
Els familiars, a qui Malaysia Airlines ha concentrat en un hotel, esperen ansiosos qualsevol notícia. La incertesa els comença a passar factura i molts mostren signes de fatiga extrema. Altres no oculten el seu empipament per la falta d'informació. I alguns --la majoria familiars dels 154 passatgers xinesos a bord de l'avió-- han demanat a les autoritats xineses que es facin càrrec de la gestió de l'accident. Així, aproximadament un centenar de familiars han firmat una petició perquè les autoritats xineses intervinguin i ells rebin informació fefaent sobre el que va passar, segons ha explicat un d'ells als periodistes, davant dels quals han reiterat l'escassa informació que han rebut fins al moment.
Preparant-se per al pitjor
Notícies relacionadesL'aerolínia ha intentat sortir al pas de les crítiques a la falta d'informació. Ha assegurat que ha mobilitzat un centenar de persones --entre les que hi ha un equip de psicòlegs-- per atendre les famílies. "Hem actuat tan ràpidament com hem pogut", ha afirmat el director comercial de la firma, Hugh Dunleavy. "Si en aquest moment encara no hem pogut localitzar l'avió, imaginin la poca informació que teníem dissabte, a les quatre o cinc hores d'haver-se perdut el rastre de l'aparell", ha afegit. La companyia ha demanat comprensió davant la situació i ha anunciat que transportarà fins a cinc familiars de cada passatger a Kuala Lumpur si així ho desitgen.
Un portaveu de Malaysia Airlines ha assenyalat que ja s'està preparant les famílies "per al pitjor". Mentrestant, les xarxes socials asiàtiques s'han omplert de comentaris d'internautes; molts animant a no perdre l'esperança --"espero que el radar us localitzi", "tindreu prioritat per aterrar", i altres abordant la hipòtesi de l'atemptat terrorista. "¿Què passa aquest any a la Xina? Primer Kunming i ara l'avió", escrivia un internauta a la xarxa Weibo en al·lusió a l'atemptat de Kunming, al sud del país, on la setmana passada van morir 29 persones.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan el lehendakari intervé en euskera
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg
- ACABARÀ EL 24 DE MAIG LaLiga confirma l’inici del campionat per al 17 d’agost
- Incidència ferroviària Una fallada elèctrica causa retards i interrupcions a les línies R3, R4 i R7 de Rodalies
- Conferència de Presidents Sánchez talla el crit unànime dels presidents del PP que demanen eleccions: «Seran el 2027, quan toquen»
- Selecció Pedri més reivindicatiu amb la selecció espanyola
- A MALLORCA La dona detinguda per una agressió sexual a un jove a la sauna d’un hotel de Magaluf: «Em vaig posar calenta»