GUERRA CIVIL A SÍRIA
Amnistia Internacional acusa la UE de tancar les portes als refugiats sirians
L'organització afirma que els dirigents europeus s'haurien "d'avergonyir" per les poques places d'acollida que ofereixen
Amnistia Internacional (AI) ha fet públic aquest divendres un informe en què acusa els països europeus d'erigir-se en "fortalesa" davant els refugiats sirians. Segons l'organització, els europeus només estan disposats a acollir un nombre "molt baix" de refugiats.
"La Unió Europea (UE) ha fracassat miserablement a l'hora de jugar el seu paper d'acollida per als refugiats que ho han perdut tot, excepte la vida. El nombre de refugiats que estan disposats a acollir és verdaderament lamentable", ha afirmat el secretari general d'AI, Salil Shetty. "En el seu conjunt, els dirigents europeus s'haurien d'avergonyir", ha afegit.
Notícies relacionadesSegons l'informe, els països de la UE "han proposat obrir les seves portes a uns 12.000 refugiats; o sigui, només el 0,5% dels 2,3 milions de persones que han fugit del país". Només 10 països s'han ofert per acollir alguns d'aquests refugiats. Alemanya és "de lluny, el país més generós, i s'ha compromès a acollir 10.000 refugiats, o sigui el 80% dels compromisos de la UE". França accepta acollir 500 refugiats i Espanya només 30. Dels 28 països membres de la UE, 18 --entre ells el Regne Unit i Itàlia-- no han ofert cap plaça.
Amb l'arribada de l'hivern, les condicions de vida dels 2,2 milions de refugiats instal·lats als països veïns de Síria "s'han deteriorat ràpidament", recorda l'organització.
- PREMIS Oliver Laxe, amb les seves dues nominacions a la butxaca: «‘Sirat’ no fa ostatges. Que una pel·lícula tan radical i audaç hagi arribat fins aquí té moltíssim mèrit»
- Negociació Generalitat i maquinistes acorden restablir el servei de Rodalies
- Premis de Hollywood ‘Sirat’ serà per partida doble a la festa dels Oscars del 15 de març
- Sinistre a Gelida La companyia d’assegurances Everest afrontarà un pagament màxim de 84.140 euros per cada persona afectada per l’accident de Rodalies
- Diversos ferits en el xoc d’un tren de passatgers contra una grua a Cartagena
