COL·LISIÓ A SAN FRANCISCO

Els investigadors creuen que hi va haver un error humà en el vol d'Asiana

El pilot només havia volat 43 hores en un Boeing 777, tot i que tenia gran experiència

Els passatgers del vol d’Asiana abandonen l’avió després d’incendiar-se, dissabte, a San Francisco,

Els passatgers del vol d’Asiana abandonen l’avió després d’incendiar-se, dissabte, a San Francisco, / REUTERS / EUGENE ANTHONY RAH

1
Es llegeix en minuts
I. N.
NOVA YORK

Lee Kang-guk és un pilot experimentat, amb més 10.000 hores de vol acumulades en gairebé dues dècades pilotant avions per a Asiana. Als 46 anys, no obstant, estava encara «en formació» en el pilotatge del Boeing 777, un model d'avió al comandament del qual només havia passat 43 hores fins dissabte, quan el vol 214 de la companyia sud-coreana es va estavellar a l'arribar a l'aeroport de San Francisco.

A pesar que els investigadors encara no han determinat les causes del sinistre i les autoritats asseguren que «és massa aviat per descartar res», una possible errada humana apunta com a causa de l'accident. I malgrat haver esquivat la tragèdia -només van morir dos dels 307 ocupants de la nau i s'espera confirmació de si una de les dues víctimes mortals va morir atropellada per vehicles d'emergència-, l'accident està fent tornar l'atenció cap a la dependència cada vegada més gran que els pilots tenen dels sistemes automatitzats de pilotatge.

Notícies relacionades

MASSA LENT / Després d'un viatge d'11 hores que es va iniciar a Xangai i va fer escala a Seül, el vol Asiana 214, amb els seus 291 passatgers i 16 membres de la tripulació, es va acostar massa lentament a la pista d'aterratge. Segons algunes dades tècniques, anava més ràpid del que és normal quan encara era a certa altura, però va reduir molt la velocitat a l'acostar-se a la pista, va arribar a anar a 85 nusos en lloc dels 137 als quals havia de volar per aterrar. Set segons abans de l'impacte amb un dels murs de contenció que separen les aigües de la badia de San Francisco de la pista, xoc en què va perdre la cua, a la cabina dels pilots es va sentir una trucada perquè s'incrementés la velocitat, però no hi va haver temps per a la maniobra.

Era la primera vegada que Lee Kang-guk volava a l'aeroport de San Francisco, encara que havia aterrat el mateix model d'aeronau en altres aeroports internacionals en llocs com el Japó i Londres.