I Jordi Évole va topar amb el règim de Chávez
Després de fer-la grossa el 2007 al Palacio de Miraflores i visitar Caracas després de l'incident amb el Rei, el règim va vetar l'entrada al 'Follonero'
A finals del 2007 Jordi Évole va fer dos viatges a Veneçuela que, tot sigui dit, no van passar sense pena ni glòria per al desaparegut Hugo Chávez ni per al seu Govern. Al contrari, van deixar empremta. Llavors Évole encara era més conegut com el 'Follonero' i treballava per compte d'altri per al programa que Andreu Buenafuente tenia a La Sexta.
La primera visita tenia com a objectiu elaborar un reportatge amb motiu de la visita de Lula da Silva al país. El 'Follonero' va volar fins allà sense problemes i va aconseguir ser l'únic mitjà espanyol acreditat per entrar a la recepció que s'havia de celebrar al Palacio de Miraflores. En plena reunió, el periodista li va cridar a Chávez que havia vingut des d'Espanya per portar-li un regal. La interrupció va molestar el comandant, que li va etzibar: "No trenqui el protocol". Després, des del Ministeri de Comunicació i Informació, a Évole se'l va informar que si tornava a interrompre el president seria desallotjat de l'edifici.
Crisi bilateral
Notícies relacionadesA finals d'aquell mateix any, i després de la crisi bilateral oberta quan el rei Joan Carles li va demanar a Chávez que callés i deixés parlar els altres assistents a la Cimera Iberoamericana del 2007, el 'Follonero' va tornar a Caracas a sondejar 'in situ' les conseqüències de l'ofensa del Monarca. Llavors, tampoc va tenir problemes per gravar un reportatge a la ràdio i la televisió públiques. I fins i tot per aparèixer a la telenovel·la 'Arroz con leche' en un paper petit i colar la frase de la discòrdia "¿Per què no calles?".
No obstant, la cosa va canviar tres anys més tard. En el tercer intent d'entrar a Veneçuela, el 2010, Évole ja va ser vetat pel règim. El seu currículum de reportatges veneçolans el precedia. A més, tampoc va ser l'únic a ser vetat. Tampoc hi va poder entrar Cuatro ni TVE. Se celebraven eleccions parlamentàries i els sondejos no eren gaire encoratjadors per a l'hereu del 'Libertador'.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Drets humans Mor una icona de la crisi migratòria per una abraçada viral
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- El 50% dels espanyols té dèficit de vitamina D: símptomes i com augmentar els nivells
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- MUNDIAL DE MOTOGP Marc Márquez es converteix en invencible en el GP d’Aragó
- La caixa de ressonància Públic guiri: ¿irritació o motiu d’orgull?
- Terrines “guau” Llancen a Barcelona una marca de gelats per a gossos