Atraccions per a nens i grans

Nota veïnal per evitar publicitat en una vivenda de Virginia.

Nota veïnal per evitar publicitat en una vivenda de Virginia. / MONTSE PRATS

2
Es llegeix en minuts
Montse Prats
Montse Prats

Periodista. Voluntària del Partit Demòcrata

ver +

Mary no arriba a la pantalla per emetre el seu vot electoral. En realitat, gairebé no sap ni llegir, però sembla que el nom de Romney li ha agradat més perquè és el que assenyala. A l'acabar rep orgullosa el seu adhesiu de 'Jo he votat' igual que la que lluirà el seu pare aquest dimarts. Com ella, nens deWashington, Maryland o Virgíniahan pogut votar aquests dies en diversos museus de la ciutat i fer-se fotos amb imatges dels candidats a mida real.

La iniciativa es porta a terme a tot el país i també a través d'internet. A la webNationalmockelection, els nens més grans debaten, fan les seves propostes i prenen la seva pròpia decisió. A partir de dimarts podrem consultar si la seva opinió és la mateixa que la dels adults.

Turisme electoral

Els joves tenen les seves pròpies atraccions.Wendy és deHong Kong i està fent pràctiques en una emissora nord-americana per esquivar la censura xinesa a les xarxes socials. És una de les activitats sobre comunicació i política que portarà a terme aquests dies a Washington DC amb cinc companys més. Són estudiants de periodisme i han vingut a la capital a seguir les eleccions. Com ells, són molts els estrangers que visiten aquests dies DC per fer turisme electoral. També de Barcelona, fa quatre anys,Els 16 de Washington  van narrar via web la seva aventura.

Aprofitant el ganxo, laUniversitat George Washingtoni el magazín 'Campaings & Elections'  juntament amb laUniversitat de Georgetown organitzen aquests dies diversos seminaris. Anàlisi de les campanyes, debat sobre el sistema electoral, visites a centres de votació... La majoria d'assistents són llatinoamericans: consultors, diputats, ministres i fins i tot algun expresident. La ciutat és un centre permanent de'networking'. D'aquí surten molts futurs acords.

Notícies relacionades

Alguns es queixen que a Washington no es veu moviment. No han pogut visitar cap seu, on els telèfons treuen fum. Però és cert que la campanya se centra en altres estats, els 'swing states', on no se sap qui guanyarà. Cap candidat s'ha gastat diners a Washington DC, però els seus habitants tenen la 'sort' de compartir emissores amb Virgínia, així que reben igualment una allau d'anuncis. Si es viatja en cotxe, una vegada es deixa enrere el cementiri d'Arlington és fàcil dir on està la frontera entre els dos estats; només cal veure la plantació de cartells.

La campanya continuarà fins al moment que tanquin els col·legis electorals.