ELECCIONS FALSEJADES A L'ÀSIA CENTRAL
El president de Turkmenistan, reelegit amb el 97,14% dels vots
L'OSCE va declinar enviar observadors electorals davant la impossibilitat de treballar amb llibertat
El president del Turkmenistan, Gurbanguly Berdimuhamedow, el 17 de novembre. /
Elpresident de Turkmenistan, Gurganbulí Berdimujammedov, ha estat reelegiten leseleccions celebrades aquest diumenge amb el 97,14% dels vots, segons les dades preliminars ofertes aquest dilluns per la Comissió Electoral Central (CEC) d'aquesta antiga república soviètica a l'Àsia Central.
Els altres set candidats han obtingut entre el 0,16% i l'1,07% dels sufragis, assenyala un comunicat de la CEC del país citat per l'agència russa RIA-Nóvosti.
Segons les dades oficials, en els comicis, que van transcórrer sense la presència d'observadors occidentals, hi va participar el96,7% del cens electoral, xifrat en gairebé tres milions de ciutadans.
Exportador de gas
Tots els analistes donaven per descomptat que l'actual president de Turkmenistan seguirà dirigint els destins del país durant els pròxims cinc anys, ja que en això estan interessats tots els seus importadors de gas, des d'Occident fins a Rússia, la Xina i l'Iran.
Davant la impossibilitat d'exercir la seva tasca amb llibertat i el convenciment que el resultat dels comicis estàfalsejatper endavant, l'Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) va declinar enviar una missió d'observadors electorals a Turkmenistan.
Berdimujammedov, de 54 anys, dentista de professió, exministre de Sanitat i exviceprimer ministre, va arribar a la presidència de Turkmenistan el 2007, després de la mort del president Saparmurat Nizyazov. L'anterior mandatari va governar Turkmenistan durant 17 anys, des del 1990, quan la república formava part de l'URSS.
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Memòries i entrevistes Les frases més explosives del rei Joan Carles: la «insensibilitat» de Felip VI, el menyspreu a Letizia i l’«error greu» de la seva «debilitat» per Corinna
- El 7 de novembre El Barça farà un entrenament a portes obertes a l’Spotify Camp Nou
