ELECCIONS FALSEJADES A L'ÀSIA CENTRAL
El president de Turkmenistan, reelegit amb el 97,14% dels vots
L'OSCE va declinar enviar observadors electorals davant la impossibilitat de treballar amb llibertat

El president del Turkmenistan, Gurbanguly Berdimuhamedow, el 17 de novembre. /
Elpresident de Turkmenistan, Gurganbulí Berdimujammedov, ha estat reelegiten leseleccions celebrades aquest diumenge amb el 97,14% dels vots, segons les dades preliminars ofertes aquest dilluns per la Comissió Electoral Central (CEC) d'aquesta antiga república soviètica a l'Àsia Central.
Els altres set candidats han obtingut entre el 0,16% i l'1,07% dels sufragis, assenyala un comunicat de la CEC del país citat per l'agència russa RIA-Nóvosti.
Segons les dades oficials, en els comicis, que van transcórrer sense la presència d'observadors occidentals, hi va participar el96,7% del cens electoral, xifrat en gairebé tres milions de ciutadans.
Exportador de gas
Tots els analistes donaven per descomptat que l'actual president de Turkmenistan seguirà dirigint els destins del país durant els pròxims cinc anys, ja que en això estan interessats tots els seus importadors de gas, des d'Occident fins a Rússia, la Xina i l'Iran.
Davant la impossibilitat d'exercir la seva tasca amb llibertat i el convenciment que el resultat dels comicis estàfalsejatper endavant, l'Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) va declinar enviar una missió d'observadors electorals a Turkmenistan.
Berdimujammedov, de 54 anys, dentista de professió, exministre de Sanitat i exviceprimer ministre, va arribar a la presidència de Turkmenistan el 2007, després de la mort del president Saparmurat Nizyazov. L'anterior mandatari va governar Turkmenistan durant 17 anys, des del 1990, quan la república formava part de l'URSS.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"