FRONT DE TEMPESTES
La xifra de morts pels tornados al sud dels EUA s'eleva a 250
Obama ordena l'enviament urgent d'ajuda a Alabama, l'estat més afectat, on han mort 131 persones
Les fortes tempestes i elstornados que castiguen el sud i l'est dels EUA ja han segat almenys 250 vides segons l'últim balanç facilitat pels serveis d'emergència dels estats afectats, i han deixat un rastre de destrucció, sobretot a Alabama, on un poderós tornado ha causat 131 morts. Segons la CNN, entre altres estats, Tennessee ha registrat al voltant de 30 víctimes, Geòrgia compta almenys amb 13, i Mississipí, 32.
El president,Barack Obama, ha ordenat l'enviament d'ajuda urgent a aquest estat a causa de l'elevat grau de devastació. El Servei Nacional de Meteorologia ha alertat de tempestes importants i de tornados en les pròximes hores des de Louisiana a Nova York.
Des que van començar les tempestes, divendres passat, el sud-est ha patit més de 300 tornados, segons dades del Servei Nacional de Meteorologia.
El front de tempestes de les últimes hores ha inclòs el pas de 50 tornados pel nord d'Alabama, l'extrem nord-oest de Geòrgia, el nord-est de Mississipí i el sud de Tennessee. A Alabama, un tornado que va tocar terra a Tuscaloosa ha arrasat tot el que ha trobat. Situacions similars s'han viscut a les ciutats de Birmingham i Cullman, al mateix estat. A la primera, 269.000 persones s'han quedat sense electricitat.
Panorama desolador
Notícies relacionadesA Mississipí han mort 32 ciutadans; a Geòrgia, 11; i a Tennessee i Virgínia, 1, segons les autoritats, que ja compten que la xifra de morts augmentarà en les pròximes hores. Els governadors de Mississipí, Geòrgia, Tennessee, Virgínia, Arkansas, Kentucky, Missouri i Oklahoma han demanat l'ajuda de la Guàrdia Nacional per a les operacions d'auxili. En totes aquestes zones s'ha declarat l'estat d'emergència.
Escenes d'arbres caiguts, talls d'electricitat, cases destruïdes, inundacions i rius desbordats s'han repetit en tots els estats afectats. A Missouri, centenars de persones han estat evacuades per la ruptura de dics.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- La parròquia que cada dia s’omple a la missa de les nou del matí
- Transport ferroviari Així està la situació de les línies de Rodalies Renfe a Catalunya: els trens de l’R4 tornen a passar pel tram de l’accident de Gelida
- Entrevista Ginestà: “Hi ha vegades que ens empassem gripaus per tirar endavant, però alguns s’empassen rinoceronts”
- Turisme català L’encantador poble medieval de Catalunya amb tresors prehistòrics
