NOU 'ESPORT' NACIONAL

Un nord-americà aconsegueix sobreviure tot un any a base de cupons de descompte

Josh Stevens, un comptable desocupat de Chicago, s'ha mantingut amb els tiquets d'un famós portal d'ofertes i amb la generositat aliena

Les gangues en restaurants, gimnasos o parcs d'atraccions apareixen cada dia i caduquen en qüestió d'hores

Mostra de cupons de descomptes d’un portal especialitzat nord-americà.

Mostra de cupons de descomptes d’un portal especialitzat nord-americà. / SUPER-COUPONING

3
Es llegeix en minuts
EFE / Washington

La decisió d'un nord-americà desobreviure un any només amb cupons de descompte és la punta de l'iceberg d'un nou fenomen que s'estén amb força als EUA, elcouponing, que ja ha saltat del carrer a la blocosfera i a la televisió.

Un passeig en avioneta, una sessió de massatges en unspa, o classes de ioga a meitat de preu serien en principi activitats totalment prescindibles. Però tot canvia quan es poden aconseguir amb un descompte del 50%.

Així funciona la lògica dels cupons, un autèntic fenomenals EUA que, tot i que es comença a exportar a altres llocs, es viu amb més fervor i excentricitat en aquest país que en cap altre lloc.

No en va, aquesta nació és la que ha donat a llum el primer home que sobreviu un any només a base de cupons i el primer concurs televisiu consagrat a aquest noble ofici.

Aventura inversemblant

Josh Stevens, un comptable desocupat deChicago, va iniciar ara fa gairebé un any una aventura inversemblant: intentar mantenir-se durant 365 dies amb l'únic suport dels cupons i la generositat aliena.

De moment, ho està aconseguint, i ja li queda molt poc per culminar la seva gesta, a la qual està contribuintGroupon, el portal amb el qual va contraure el compromís de portar a terme aquesta proesa i l'estendard per excel·lència de les pàgines de descomptes dels EUA.

Introduir el correu i esperar promocions

¿Com funcionen aquest tipus de llocs web? La mecànica és tan senzilla comintroduir l'adreça de correu electrònic a la pàgina i esperar a rebre les promocions.

Cada dia apareixen nous descomptes que caduquen en qüestió d'hores, de manera que s'ha d'anar de pressa i imprimir les ofertes que siguin d'interès.

Mostrar aquest document es suficient per accedir a lesgangues en els locals elegits, ja siguin restaurants, gimnasos o parcs d'atraccions.

Dirigides a mares

Per una altra part, en la blocosfera nord-americana no deixen d'aparèixer blocs dirigits a lesmares,caps de família, amb infinitat de consells i estratègies per ajustar el pressupost de la casa, sobretot en temps de crisi econòmica.

Es tracta de pàgines web escrites per dones i per a dones en què cada dia s'ofereixen des de suggeriments per omplir el rebost per la meitat de preu fins a avisos de gangues per comprar roba per a tota la família sense que la butxaca se'n ressenti.

Dues de les més sol·licitades sónStockpilingMoms.comiAhorrosparamama.com. Aquesta última és la creació d'una mare hispana anomenadaDenisse Icazaque no només ajuda les seves lectores a estalviar diners, sinó que les assessora en tota mena d'eines per estar en contacte amb els seus familiars a Llatinoamèrica de manera gratuïta.

Mestres del descompte

L'ànsia per perfeccionar les habilitats en aquest art delcouponinges tan gran que alguns dels blocs, comweusecoupons.com, ofereixen classes virtuals per convertir-se en un mestre dels descomptes.

La febre pels cupons ha donat lloc fins i tot a un programa de televisió,Extreme couponing, que s'emet a TLC Channel i que serveix de plataforma als mags dels descomptes per explicar en públic els seus últims descobriments i trucs.

L'art del cupó ha arribat al nivell de disciplina a aquest costat del bassal, de tal manera que en alguns blocs es recomanen tasques per fer a casa, a manera de "deures" del bon bussejador d'ofertes.

Ofertes en diaris

"Aquesta és la teva tasca: el diumenge has de comprar almenys cinc diaris que continguin cupons. Organitza't bé. Llegeix els documents sobre estratègies de planificació", diu una d'aquestes pàgines.

Notícies relacionades

El gegant Groupon ofereix descomptes en tota mena d'establiments i serveis, però existeixen altres pàgines especialitzades, entre les quals les més abundants són les d'ofertes de restaurants, comSnoopf.com.

El que totes tenen en comú, sense excepció, és la filosofia: "Els diners no cauen del cel", o com diuen els anglòfons, traduït literalment, "els diners no creixen als arbres".