ASSALT A CASA SEVA
Atemptat islamista contra el dibuixant danès de les caricatures de Mahoma
L'assaltant, que pertany a una cèl·lula vinculada a Al-Qaida, anava armat amb una destral i un ganivet

Kurt Westergaard, el 2006. /
El dibuixant danès Kurt Westergaard, que es va fer cèlebre per les seves irreverents caricatures del profeta Mahoma, ha estat objecte aquesta matinada d'un atemptat, en què la policia considera que hi ha un "rerefons terrorista".
Un home d'ascendència somali i de 27 anys d'edat va irrompre a casa de Westergaard, a prop de la ciutat d'Arhus, armat amb una destral i un ganivet, i cridant.
Segons el relat policial, el dibuixant va aconseguir refugiar-se en un bany que té convertit en una espècie de búnquer de seguretat des que va començar a rebre amenaces contra la seva vida. Des d'allà, Westergaard va trucar a la policia mentre el somali intentava rebentar la porta i proferia amenaces en danès.
Quan va arribar la policia, l'agressor va atacar els agents, que van respondre amb trets i el van ferir en una cama i en una mà.
En el moment de l'atac, a casa de Westergaard hi havia també la seva néta de cinc anys d'edat.
Acusat d'intent d'assassinat
Segons els serveis secrets danesos, l'intrús té contactes amb la milícia somali islàmica Al Xabab, vinculada a Al-Qaida, i pertany a una cèl·lula islàmica que opera a Dinamarca i que estava sent vigilada des de feia un temps per la policia.
La justícia danesa acusarà d'intent d'assassinat l'home que ahir a la nit va intentar atacar Westergaard, ha informat avui la policia.
El dibuixant viu amenaçat des del setembre del 2005, quan es van publicar unes caricatures de Mahoma al diariJyllands-Posten, una de les quals mostra Mahoma amb una bomba al turbant, que van causar fortes protestes i disturbis a tot el món islàmic que van costar la vida a 150 persones.
Diversos intents d'atemptats
Els disturbis es van registrar sobretot els primers mesos del 2006, quan hi va haver també crides a sabotejar productes danesos.
A començaments del 2008, la policia danesa va detenir dos musulmans acusats de planificar un atemptat contra Westergaard i posteriorment tres joves musulmans han estat condemnats a Dinamarca per planificar atemptats amb explosius en protesta per la publicació de les caricatures.
També als Estats Units va ser detingut el 2009 el musulmà convers David Colemann Headley, de nacionalitat nord-americana, que planificava un atemptat contra elJyllands-Posten en cooperació amb grups paquistanesos.
Notícies relacionadesProp d'un 3% dels 5,5 milions d'habitants que té Dinamarca són musulmans i durant els últims anys --abans fins i tot que hi hagués el contenciós de les caricatures-- la discussió sobre la immigració i sobre l'Islam ha adquirit un to bastant àcid.
La publicació de les caricatures de Mahoma alJyllands-Posten el 2005 va ser part d'una estratègia de confrontació amb l'Islam, pròpia dels sectors més conservadors danesos. El diari pretenia fer un gest en defensa de la llibertat d'expressió davant la prohibició que hi ha a l'Islam de representar gràficament Mahoma.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»