Anar al contingut

NOVA CULTURA

Patrocina:

BBVA comparteix amb els clients el seu mètode de transformació

En una trobada a Barcelona va explicar a empresaris les claus de la metodologia Agile

Aquest sistema està basat en la formació d'equips multidisciplinaris, flexibles i ràpids

Xavi Datzira

BBVA comparteix amb els clients el seu mètode de transformació

L’era digital ha impulsat les empreses que han sabut llegir aquesta nova etapa a un procés de transformació que va molt més enllà de replicar a internet els productes i serveis que ja oferien. BBVA ha sigut una de les que han aplicat aquest canvi de cultura amb més èxit, i ara vol compartir-ho amb els seus clients corporatius. Per això, dimecres passat va organitzar a la seva seu de Barcelona una trobada amb representants de grans companyies que treballen amb l’entitat per explicar-los les claus d’aquest canvi conceptual, i animar-los a què ho posin en pràctica. «Volem acompanyar-vos en el vostre creixement, estar amb vosaltres», va comentar en la presentació de l’acte Fernando Alonso, director de Banca d’Empreses i Corporatives de BBVA.

En aquest sentit, no es tracta només de digitalitzar les funcions o d’aplicar qualsevol nova tecnologia tant sí com no, sinó d’una cosa que requereix un autèntic compromís: repensar els processos des de zero, ser conscients que els avenços tecnològics són un mitjà, mai un final en si mateixos, i que el centre d’atenció sempre ha de ser les necessitats del client. Per a això, a BBVA han capgirat la manera interna de treballar i han adoptat el mètode Agile, basat «en la formació de petits equips multidisciplinaris, flexibles, autònoms, col·laboratius i de resposta ràpida», tal com va resumir Alonso. Aquesta metodologia és precisament la que han volgut compartir amb els seus clients.   

Pilars del canvi

Els diversos responsables de la transformació digital i cultural de BBVA van detallar els elements bàsics d’aquest procés, començant pels pilars que ha seguit l’entitat en el seu replantejament cap a una estructura flexible i no jerarquitzada: «Cal pensar en gran i ser inconformista, canviar l’organització interna, crear equips multidisciplinaris, saber prioritzar i impulsar un canvi cultural en tothom», va enumerar Luis Simões, director de Desenvolupament de Negoci Empresarial de BBVA.

Tots aquests conceptes queden englobats en la metodologia Agile, que és la que han utilitzat per afegir noves funcionalitats i millorar l’experiència d’usuari de la seva banca mòbil, com One View. «Vam crear petits equips multidisciplinaris que cada tres mesos adquireixen un compromís en la creació d’un producte de valor; és un canvi de paradigma, una nova manera de treballar», va afirmar Chus Prieto, directora d’Enginyeria d’Empreses de BBVA. Una cosa que corrobora Óscar Vélez de Medizábal, director de la Factoria Digital d’Empreses de l’entitat: «Vam dissenyar les solucions sempre partint de les necessitats del client, estant sempre atents al ‘feedback’ que ens donen a partir de les nostres entregues contínues i en funcionament». 

Solucions en cinc passos

En un taller pràctic organitzat al final de l’acte, es van treballar els diferents passos Agile. Són aquests:

→Comprendre què necessita el client.

→Idear solucions a través d’una pluja d’idees per després seleccionar les millors.

→Passar de la idea al prototip

→Avaluar amb el client per aprendre i millorar.

→Avançar o replantejar.

Temes: BBVA