El Periódico de L'Hospitalet
Drets bàsics
L’Hospitalet de Llobregat s’incorpora a la xarxa pública d’atenció integral a la comunitat LGTBIQ+
Atenció psicològica personalitzada o opció de canviar el nom de la targeta sanitària són alguns dels serveis dels quals disposarà ara la ciutat
L’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) s’integrarà a la Xarxa Pública de Serveis d’Atenció Integral (SAI) LGTBIQ+ després d’un acord al qual van arribar aquest dimecres la Conselleria d’Igualtat i Feminismes i l’ajuntament. La consellera Tània Verge va assegurar que era «clau» que l’Hospitalet tingués un punt SAI al ser la segona ciutat més poblada de Catalunya.
L’obertura del nou espai multiplicarà per 17 el finançament que rebrà la ciutat per a polítiques LGTBIQ+, va detallar Verge, que va celebrar l’ampliació de serveis dels quals disposaran els veïns. A l’atenció que ja s’oferia en l’àmbit municipal s’hi sumarà, per exemple, la possibilitat de rebre atenció psicològica especialitzada en cas de patir una discriminació o també es podrà tramitar el canvi de nom de la targeta sanitària.
«Amb la incorporació del servei a la Xarxa SAI, la ciutat fa un salt endavant», va celebrar l’alcaldessa Núria Marín, que va aplaudir l’increment de recursos per atendre les persones LGTBIQ+ i «garantir els seus drets» per tal d’«erradicar possibles actituds homòfobes, bifòbiques i trànsfobes».
Notícies relacionadesEl nou punt SAI estarà on fins ara estava l’oficina municipal, al carrer de l’Emigrant, número 27. Ara, a Catalunya hi ha 111 punts SAI LGTBIQ+.
Llegeix totes les notícies de l’Hospitalet de Llobregat a EL PERIÓDICO l’Hospitalet
- Investigació La Guàrdia Civil apunta a un trencament del carril o a la soldadura com a causa de l’accident d’Adamuz
- Comerç internacional Les exportacions catalanes superen els 100.000 milions d’euros malgrat els aranzels de Trump
- Escalada de tensió Trump dona un termini de 10 dies a l’Iran per arribar a un acord o "passaran coses dolentes"
- Pagament per disponibilitat El Govern vol concessionar carreteres, estacions de l’L9 del metro i electrolineres per 1.184 milions d’euros
- Jocs Olímpics Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona es consagra amb el segon or espanyol en la història dels Jocs Olímpics d’hivern: «Ja era hora»
