El Periódico de L'Hospitalet

Informe local
MAPA | Els espais públics més mal dissenyats per a dones a l’Hospitalet, barri a barri
¿Quins són els parcs i places controvertits de les demarcacions de la ciutat?

Un estudi recent elaborat per l’Ajuntament de l’Hospitalet, juntament amb la Fundació Contorno Urbano, explora els espais públics del municipi «no resolts» en termes de perspectiva de gènere, això és, les ubicacions concretes de la ciutat que no s’adeqüen a necessitats de la població, especialment de les dones, entre altres motius per no estar pensats per a elles en termes de disseny i per la sensació d’inseguretat potencial en ells.
Més enllà de Bellvitge, que és el barri de l’Hospitalet que compta amb més espais d’aquest tipus, ¿quines són les ubicacions urbanes controvertides dels altres barris de la ciutat? A EL PERIÓDICO Hospitalet els repassem barri a barri.

Sanfeliu-Can Serra (13). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: plaça dels Cirerers; plaça de les Comunitats; plaça dels Jardins d’Antonio Machado; espai indeterminat entre metro de Can Boixeres i Ronda de Dalt; i espai indeterminat del carrer de Granollers.
Pubilla Cases (3). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: plaça de la Bòbila; plaça de Federico García Lorca, i espai indeterminat entre el Complex Esportiu Municipal de l’Hospitalet Nord i Collblanc.
La Florida-les Planes (17). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: plaça de la Granota; plaça de la Llibertat; plaça de Granada; parc de la Pau, i l’aparcament del parc de les Planes.
Collblanc-la Torrassa (10). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: plaça de Guernica; plaça dels Pirineus; plaça de la Sénia; parc Rius, i plaça del Vidre.
Santa Eulàlia (14). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: plaça dels Avis; plaça de Francesc Macià; plaça dels Palmeres; parc de l’Alhambra, i plaça de Can Colom.
Granvia Sud-Gornal (6). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: plaça dels Veïns i diferents espais indeterminats: av. Vilanova; entre el carrer d’Aprestadora i Narcís Muntoriol; entre av. Vilanova i av. Gran Via; i entre av. Vilanova i el CAP Gornal.
Bellvitge (17). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: jardins d’Hipàtia d’Alexandria; parc Miriam Alés; parada de bus av. Gran Via - Hospital de Bellvitge; parada bus de TMB; i la parada de bus av. Gran Via - Rambla Marina.
Notícies relacionadesSanfeliu-Centre-Sant Josep (17). En aquest barri, els principals espais «no resolts» que tenen presència a l’informe són: parc de la Serp; parc de la Cabana; parc del Xipreret; plaça de la Mare de Déu de Montserrat, i un espai indeterminat al parc de la Remunta.
Llegeix totes les notícies de l’Hospitalet de Llobregat a EL PERIÓDICO Hospitalet
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys