El Periódico de L'Hospitalet

Aixecat el 1996
Culminen les obres de renovació del centre comercial La Farga de l’Hospitalet
Els treballs han suposat una inversió de més de 13 milions d’euros i permetran ampliar l’oferta de l’espai amb més de 20 noves marques

L’històric centre comercial de La Farga, a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès), ha culminat les seves obres de remodelació per convertir aquest espai comercial aixecat el 1996 en un referent de l’oci, la moda i la restauració de l’àrea sud de Barcelona. Gràcies a una inversió de més de 13 milions d’euros, a la segona i tercera planta del centre s’ha obert una gran claraboia amb què s’aporta lluminositat a una nova zona de restauració que acollirà més de 20 propostes gastronòmiques.
«La reforma del Centre Comercial La Farga suposa un canvi integral a escala arquitectònica, estructural i comercial per adaptar-se a les noves tendències de comerç, gastronomia, serveis i oci, amb l’objectiu de situar-se, de nou, com el centre referent de qualitat i proximitat entre els ciutadans de l’Hospitalet de Llobregat i per a l’àrea metropolitana de Barcelona», destaca Enrique Biel, director general d’Amalthea Retail Investments, companyia responsable de l’‘asset management’ i la gestió de La Farga.
El canvi integral emprès a La Farga crearà espais oberts amb un estil actualitzat i lluminós adaptat a les noves tendències del mercat. A la part central s’ubicarà una àrea de street food, una proposta diferenciadora i dinàmica amb petits locals, quioscos i food trucks que oferiran una àmplia oferta gastronòmica en un entorn que tornarà a connectar La Farga amb la seva comunitat. A més, la façana lateral s’ha obert i s’hi han creat terrasses i un ampli espai comú a l’aire lliure, ple de vida, vegetació i noves activitats, entre les dues plantes.
Una nova destinació gastronòmica
El projecte arquitectònic, dissenyat per Broadway Maylan, transforma les plantes superiors del centre comercial en una fantàstica destinació gastronòmica i d’oci, sota la llum natural que ho envaeix tot. En paraules de Jorge Ponce Dawson, ‘main board director’ de Broadway Malyan: «Amb l’obertura d’una esplèndida claraboia i unes potents terrasses a la façana lateral, hem aconseguit una nova destinació gastronòmica i d’oci en una ciutat amb ganes de veure el seu centre renéixer».
Després de l’acabament de les obres, en les pròximes setmanes culminarà el procés de comercialització amb l’arribada de noves marques. De moment, els visitants a La Farga ja poden disfrutar de les propostes següents: Anubis Cocteleria, Sushi Som, Poke House, Casa Carmen, Burger King, Gastro Bar parada 52, El Rincón de la Abuela Venezolana, Wrap Chapa, Cal Marius i Piel de Gallina.
La previsió és que al llarg de la primavera finalitzi l’arribada de noves marques de restauració per completar una àrea que aspira a convertir-se en un dels principals atractius d’oci i restauració del sud de Barcelona.
Un espai per a artistes i grups locals
I és que la zona de restauració no només basa el seu atractiu en el menjar i en l’espai diàfan i lluminós, sinó que la intenció és que l’experiència es completi amb una gran oferta cultural i d’oci gràcies a una dinamització artística que començarà el mes d’abril amb un gran esdeveniment, que, tal com explica Esperanza Pérez, directora de màrqueting de Fandom, agència responsable del màrqueting i comunicació de La Farga, «marcarà un punt d’inflexió a La Farga i, tot i que no podem dir-ne gaire res encara, incidirà en la vinculació tan especial que aquest centre té amb la ciutat».
En paraules de Sharon Fernández-Cavada, directora d’ERV Consultoria, empresa comercialitzadora: «La nova restauració no és només menjar, és una experiència. I, a La Farga, ho portem al seu màxim exponent, unint els millors conceptes gastronòmics en un entorn diferencial per disfrutar d’un espai actiu: show cooking, entorns canviants, exposicions d’art, esdeveniments i diversió».
Actualment, l’oferta d’oci del centre comercial La Farga, gestionat per LyC Consultores, també compta amb el recentment renovat Cinesa Luxe, amb 7 sales VIP, i Sould Park, empresa líder a Espanya en la instal·lació i gestió de parcs d’atraccions infantils i salons d’oci juvenils, que ha obert recentment un local amb 600 m² d’oci i diversió.
Notícies relacionadesLa Farga, amb el seu projecte de renovació comercial, impulsat per Amalthea Retail i comercialitzat per les empreses Shophunters i ERV Consultoria, vol mantenir el seu caràcter de proximitat i la qualitat del seu servei. En aquest sentit, molts dels operadors actuals aposten pel nou projecte de centre comercial: Mango, Bosanova, Deichmann, Druni, Forn de Pa Bou, Home & Cook, Juguettos, Loterías y Apuestas, Míster Minit, Movistar, Oteros i Vodafone són alguns dels operadors que ja han firmat la seva continuïtat entre l’oferta de comerços i serveis del centre.
Més notícies de l’Hospitalet a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Referent crític Felipe González amenaça de deixar de votar el PSOE si el Constitucional avala la llei d’amnistia
- Accidents en platges i piscines La Vall d’Hebron ja ha atès dos lesionats medul·lars per capbussades aquest estiu: «És una cosa evitable i no descendeix»
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista
- Vivenda El PSC lamenta la plantada de Junts en la negociació del 30%
- Maltractament a gent gran La Fiscalia de Barcelona investiga una vintena de cuidadores i familiars per abús econòmic d’avis